Nieuws en persberichten
Heuvellandlijn in top 3 regionale spoordiensten
Reizigersonderzoek openbaar vervoer
De reiziger waardeert de Heuvellandlijn zoals die door Veolia wordt
geëxploiteerd. Dit blijkt uit de Openbaar Vervoer Klantenbarometer. De
Heuvellandlijn behoort tot de drie landelijk best gewaardeerde
regionale lijnen. Uit de jaarlijkse barometer blijkt ook dat het
busvervoer in Noord- en Midden-Limburg én Zuid-Limburg met een
waarderingscijfer van 7,2 hoger scoort dan het landelijk gemiddelde.
Jaarlijks vindt landelijk onderzoek plaats naar de klanttevredenheid
in het openbaar vervoer. In zijn algemeenheid kan worden gesteld dat
Veolia op waardering van de reiziger kan rekenen. Alleen de waardering
voor de Maaslijn loopt ten opzichte van het landelijk gemiddelde nog
achter, maar het waarderingscijfer is wel ruim voldoende. Uit het
onderzoek blijkt dat er op een aantal punten verbetering mogelijk is.
Zo wordt de informatieverstrekking bij vertragingen met een dikke
onvoldoende gewaardeerd.
Het onderzoek toont verder aan dat zowel de reizigers met een WMO
indicatie als de reiziger die de regiotaxi als openbaar vervoer
gebruiken over 2009 ook een hoger cijfer gaven. Zowel over het
materieel, als de chauffeurs als de klantvriendelijkheid was men goed
te spreken. Aandachtspunt is de overschrijding van de ophaaltijd en
het omrijden dat voor verbetering vatbaar is.
Veolia is blij met deze positieve waardering maar realiseert zich dat
aan de kritiekpunten flink gewerkt moet worden. Het volledige rapport
treft u aan in de bijgevoegde bijlage.
* OV-klantenmeter 2009 PDF-document
23-3-2010 16:34
Provincie Limburg