Persbericht

LUMA® ingezet als afdeling klantcommunicatie bij InShared ~ Innovate!2010 finalist vervangt back-office activiteiten en ondersteunt uitbreidingsplannen online verzekeraar ~

Rotterdam, 23 maart 2010 -InShared, online verzekeringsmaatschappij en initiatief van Achmea, heeft LUMA®, de marketingautomatiseringsoplossing van LUMA International geïmplementeerd. Het SaaS-platform wordt door InShared ingezet als virtueel back-office om de productie en aflevering van materiaal voor klantcommunicatie en verzekeringsdocumenten te verzorgen. Hieronder vallen onder andere groene kaarten, polisvoorwaarden en -bladen, algemene voorwaarden en offerteaanvragen.

Het LUMA® platform biedt de mogelijkheid om klantcommunicatie te personaliseren en de manier van afleveren (post, SMS, e-mail en PDF) aan te passen aan de wensen van de klant. Klanten van InShared kunnen online offertes en verzekeringen aanvragen. LUMA® integreert deze webdiensten op een veilige en betrouwbare manier met de webservers en de rest van de IT-infrastructuur van InShared. De documenten en templates zijn opgeslagen in de centrale databases van LUMA®. Online verzoeken kunnen daardoor realtime worden verwerkt en worden door de tool meteen op de juiste manier gepersonaliseerd en via het gekozen kanaal verstuurd.

InShared, dat sinds 2009 actief is op de Nederlandse markt, heeft voor LUMA® gekozen omdat het de enige oplossing op de Nederlandse markt is die alles biedt wat de verzekeraar nodig heeft. Bovendien is de oplossing volledig schaalbaar, wat goed van pas komt bij de uitbreidingsplannen van InShared.

"Dankzij LUMA® hoeven we niets meer handmatig te programmeren", zegt Peter Toonen, IT Manager bij InShared. "Het SaaS-platform past bij ons business model, waardoor ons team zich kan concentreren op haar kernactiviteiten. InShared kent een moderne organisatiestructuur, waarbij we vanuit een eigen gestroomlijnde organisatie werken met diverse partners, onder andere op het gebied van finance en claimhandling. LUMA International neemt onze vervaardiging van klantcommunicatie over. Daarnaast willen we LUMA® ook gaan inzetten voor onze direct mailings en voor de productie van marketingmateriaal dat nu nog niet in de oplossing is meegenomen."

"InShared is één van de weinige verzekeraars die zijn producten uitsluitend online aanbiedt," vertelt Kristof Vereenooghe, CEO bij LUMA International. "Door communicatie en back-office werkzaamheden zoveel mogelijk digitaal af te handelen en voor bepaalde activiteiten partners in te schakelen, kan InShared haar kosten laag houden. LUMA® past perfect in dit plaatje: de oplossing helpt InShared flink te besparen op kosten voor een back-office en is snel en efficiënt."

Innovate!2010
LUMA International werd onlangs geselecteerd om deel te nemen aan de Innovate!2010 Pitch Slam in Amsterdam op 6 april. Tijdens de Pitch Slam strijden alle geselecteerde start-ups voor een plaats op de Innovate!2010 lijst van 's werelds meest veelbelovende start-ups. Het is overigens niet de eerste keer dat LUMA International wordt genomineerd met het unieke LUMA® platform. Vorig jaar veroverde LUMA International een plaats in de Red Herring 100 Europe ranglijst van 's werelds meest innovatieve technologiestarters en werd het bedrijf genomineerd als finalist voor de Deloitte Fast 50 Rising Star 2009 Benelux Award.