Nieuw concept laat klanten het restaurant beoordelen


UTRECHT, 20100323 -- Vanaf deze week kunnen klanten via het downloaden van een cijferkaart restaurants beoordelen op hun eten en service. Afgelopen zondag is er een proef in Utrecht geweest en dit is door zowel de restaurants als klanten goed opgevangen. "Wij zijn op een culinaire missie door Nederland en hopen dat meer mensen meedoen. Onze wens is een duidelijke communicatie tussen klant en restaurant", aldus Michael Bottenheft, een van de oprichters van Rate Your Restaurant.

Na het eten wordt er veelal door de ober gevraagd of het eten gesmaakt heeft. Toch zijn er maar weinig mensen die hier eerlijk antwoord op geven. Het beleefde "Ja het heeft gesmaakt" kan met de cijferkaart plaatsmaken voor een eerlijke mening. Restaurants voorzien zo beter in de behoeften van de klant.

Het idee is niet nieuw in de wereld, maar wel in Nederland. De eerste proef in Utrecht dit weekend gaf dan ook verbaasde blikken van de ober. In Denemarken wordt het anoniem beoordelen van restaurants al langer gedaan en is een groot succes. Rate Your Restaurant hoopt dat het ook hier een succes wordt, om zo culinair Nederland naar een hoger plan te tillen. De cijferkaarten zijn te downloaden op www.rateyourrestaurant.nl





Ingezonden persbericht