Ingezonden persbericht

's-Hertogenbosch, 24 maart 2010

- - - PERSBERICHT - - -

Nieuw tijdschrift QPQ is 's werelds eerste glossy over sociaal ondernemen
Ook sociaal ondernemers gaat het om winst

QPQ is een nieuw kwartaaltijdschrift dat vanaf april a.s. in Nederland verschijnt. QPQ staat voor Quid pro Quo, dat letterlijk 'voor wat, hoort wat' betekent. Het nieuwe magazine benadrukt de ondernemerskant van sociaal ondernemen. Als je iets doet waar de samenleving beter van wordt, is het immers niet meer dan normaal dat je daar op een behoorlijke manier voor beloond wordt. Het blad biedt inspiratie en concrete ondersteuning aan sociaal ondernemers en verschilmakers in het reguliere bedrijfsleven. QPQ is de eerste sociaal ondernemen glossy ter wereld.

Ondernemers met een missie verdienen meer
QPQ toont aan dat sociaal ondernemen anno nu hard op weg is een volwassen bedrijfstak te worden. Er komen steeds meer succesverhalen. QPQ gaat over deze mensen die een sociaal probleem op ondernemende wijze aanpakken. Over ondernemen met een missie. Het nieuwe kwartaaltijdschrift bevat inspirerende gesprekken met sociaal ondernemers en interviews met financiers. Het biedt analyses van sociale problemen, handvatten om daar wat aan te doen, praktische tips en adviezen. QPQ gelooft dat het tijd is dat sociaal ondernemers krijgen wat ze verdienen.

Nieuwe thema's, vaste columnisten
De sociaal ondernemen glossy heeft elk kwartaal een nieuw thema. Het aprilnummer heeft als thema bouwen. Niet groen, maar sociaal bouwen. Over hoe architectuur de samenhang en leefbaarheid in een wijk kan vergroten. Over de vraag of een buurt eigenlijk wel verbetert als de creatieve industrie zich ermee bemoeit. En over de zin en onzin van buurtbarbecues.
QPQ heeft drie vaste, bekende columnisten: Annemarie de Jong, columniste van Het Financiële Dagblad en directeur van De Baak Change. Verder schrijft Paul Iske, directeur van Dialogues House (ABN AMRO) elke maand een column in QPQ en niet te vergeten Tatiana Glad, oprichter van The Hub Amsterdam.

QPQ is een initiatief van Uitgeverij Flexx in samenwerking met de Stichting Sociaal Ondernemen (SSO).

- - - EINDE BERICHT - - -

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht