Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

MBO3-diploma voor medewerkers telefonie CAK

Woensdag 24 maart 2010

AMSTERDAM - Sinds januari 2009 biedt het CAK in samenwerking met Tele'Train een MBO3-opleiding Contactcenter Medewerker aan, aan medewerkers Telefonie. 10 maart j.l. werden de eerste diploma's uitgereikt op het hoofdkantoor van het CAK te Rijswijk.

Voor het behalen van het officiële MBO 3 diploma volgden de medewerkers telefonie van het CAK gedurende 12 maanden een pittig leertraject. "Hoe de klant de dienstverlening van een organisatie ervaart, wordt voor een groot deel bepaald door haar medewerkers. Voor het CAK is het dan ook van groot belang dat onze medewerkers gemotiveerd en vakkundig zijn. Daarom heeft het CAK deze opleiding samen met Tele'Train opgezet. Ik ben trots op de prestaties die door de medewerkers zijn geleverd", Ian Gerrard - unitmanager frontoffice van CAK.

De inhoud van de MBO3-opleiding bevatte naast de klassikale lessen en e-learning, ook een aantal ontwikkelopdrachten zoals het opbouwen van een portfolio. De opleiding werd door de medewerkers afgerond met het doen van een 'proeve van bekwaamheid'. In deze eindfase lieten de medewerkers zien dat zij het vak klantcontact medewerker met al haar facetten beheersen. De medewerkers van het CAK hebben deze eindproef met vlag en wimpel doorstaan. "Het CAK hecht een grote waarde aan verbeteren van de kwaliteit van dienstverlening" aldus Jeroen van de Star, directeur Tele'Train Training & Education. "kwaliteit geldt hierbij niet alleen als uitgangspunt voor de dienstverlening van CAK maar ook hoe je omgaat met de ontwikkeling van je eigen medewerkers". Wat dat betreft is dit een onderscheidend traject geweest vanuit een vanuit een partnership tussen het CAK en Tele"Train wat we het komende jaar weer gaan herhalen.

Graag feliciteren CAK en Tele'Train dan ook alle geslaagden met het behalen van deze fantastische prestatie.