Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
MBO3-diploma voor medewerkers telefonie CAK
Woensdag 24 maart 2010
AMSTERDAM - Sinds januari 2009 biedt het CAK in samenwerking met
Tele'Train een MBO3-opleiding Contactcenter Medewerker aan, aan
medewerkers Telefonie. 10 maart j.l. werden de eerste diploma's
uitgereikt op het hoofdkantoor van het CAK te Rijswijk.
Voor het behalen van het officiële MBO 3 diploma volgden de
medewerkers telefonie van het CAK gedurende 12 maanden een pittig
leertraject. "Hoe de klant de dienstverlening van een organisatie
ervaart, wordt voor een groot deel bepaald door haar medewerkers. Voor
het CAK is het dan ook van groot belang dat onze medewerkers
gemotiveerd en vakkundig zijn. Daarom heeft het CAK deze opleiding
samen met Tele'Train opgezet. Ik ben trots op de prestaties die door
de medewerkers zijn geleverd", Ian Gerrard - unitmanager frontoffice
van CAK.
De inhoud van de MBO3-opleiding bevatte naast de klassikale lessen en
e-learning, ook een aantal ontwikkelopdrachten zoals het opbouwen van
een portfolio. De opleiding werd door de medewerkers afgerond met het
doen van een 'proeve van bekwaamheid'. In deze eindfase lieten de
medewerkers zien dat zij het vak klantcontact medewerker met al haar
facetten beheersen. De medewerkers van het CAK hebben deze eindproef
met vlag en wimpel doorstaan. "Het CAK hecht een grote waarde aan
verbeteren van de kwaliteit van dienstverlening" aldus Jeroen van de
Star, directeur Tele'Train Training & Education. "kwaliteit geldt
hierbij niet alleen als uitgangspunt voor de dienstverlening van CAK
maar ook hoe je omgaat met de ontwikkeling van je eigen medewerkers".
Wat dat betreft is dit een onderscheidend traject geweest vanuit een
vanuit een partnership tussen het CAK en Tele"Train wat we het
komende jaar weer gaan herhalen.
Graag feliciteren CAK en Tele'Train dan ook alle geslaagden met het
behalen van deze fantastische prestatie.