SurveyMonkey wordt Nederlands

24/03/2010 14:31

Text 100 B.V.

's Werelds grootste online enqu(ee)te-oplossing spreekt een nieuwe taal met de lancering van haar eerste Europese site.

Amsterdam, 24 maart 2010 - SurveyMonkey, 's werelds grootste online enqu(ee)te-oplossing, maakt vandaag haar eerste officiële stap naar Europa met de aankondiging van Surveymonkey.nl, een Nederlandse versie van de website van de populaire enqu(ee)tetool.

Surveymonkey.nl is een belangrijke mijlpaal voor SurveyMonkey, aangezien het de eerste gelokaliseerde versie van de website buiten de VS is. De ambitieuze plannen van SurveyMonkey om uit te breiden beginnen in Nederland, met name door de ongekende populariteit van SurveyMonkey.com in Nederland. Duizenden internetgebruikers in Nederland maken al gebruik van de dienst om marktonderzoek te doen, klanttevredenheid te meten en feedback te krijgen op uiteenlopende onderwerpen. Onder de wereldwijde gebruikers van SurveyMonkey zijn 100% van de Fortune 100 bedrijven, evenals onderwijsinstellingen, non-profit organisaties en particulieren.

Sinds 1999 biedt SurveyMonkey online onderzoeksmogelijkheden aan die mensen in staat stelt snel en eenvoudig enqu(ee)tes te creëren, de antwoorden te verzamelen en de resultaten te analyseren. Gebruikers kunnen kiezen uit een gratis of een professionele, meer uitgebreide versie. SurveyMonkey biedt het hoogste serviceniveau aan haar klanten met 24 uur per dag ondersteuning op weekdagen en staat bovendien bekend om haar snelle reactietijd bij het helpen van klanten. Tot zover hebben al meer dan vier miljoen klanten zich geregistreerd bij SurveyMonkey. Samen genereren zij meer dan 25 miljoen antwoorden per maand in meer dan 190 landen.

Dave Goldberg, Chief Executive Officer van Survey Monkey, zegt: "Wij zien Nederland als één van de belangrijkste markten en hebben dan ook om diverse, overtuigende redenen gekozen om hier de eerste niet-Engelse website te lanceren. Deze omvatten het succes van de website bij Nederlandse gebruikers tot nu toe, de hoge concentratie van internationale bedrijven die gevestigd zijn in Nederland en de invloed die Nederlandse internetgebruikers hebben als trendsetters in het online Europese landschap. In de komende maanden zullen we onze gebruikers ook betaalmogelijkheden in Euro's gaan aanbieden, via iDEAL en PayPal, om zo het Nederlandse aanbod compleet te maken.

"SurveyMonkey wordt door ons al jaren ingezet om onze klantentevredenheid op diverse gebieden te meten. Maar we gebruiken het ook als (meet)instrument voor verschillende activiteiten bij onze medewerkers. De flexibiliteit en eenvoud waarmee SurveyMonkey kan worden gebruikt, maken dit voor ons tot een zeer waardevolle tool", zegt Henk P. Teer, Consultant & Webmaster, Xerox (Nederland) BV.

"Studenten van de opleiding Bedrijfseconomie van de Haagse Hogeschool hebben SurveyMonkey destijds zelf geselecteerd uit een aantal mogelijke pakketten. Het gebruik van het pakket is snel te leren en het wordt met succes toegepast bij allerhande projecten en door de opleiding zelf. Ondersteuning vanuit SurveyMonkey is nauwelijks nodig, maar is indien nodig snel en adequaat", zegt Peter Mastenbroek docent van de Opleiding Bedrijfseconomie van de HHS.

Over SurveyMonkey

Sinds de oprichting van het bedrijf in 1999 is SurveyMonkey de grootste aanbieder van online enqu(ee)te-oplossingen. Uitgebreid, maar toch gemakkelijk in gebruik, helpt SurveyMonkey miljoenen mensen met het verkrijgen van het inzicht dat nodig is om beter onderbouwde beslissingen te nemen. Onder de wereldwijde gebruikers zijn 100% van de Fortune 100 bedrijven, maar ook onderwijsinstellingen, non-profit organisaties en particulieren. Zij vertrouwen op SurveyMonkey voor het verzamelen van alle mogelijke types feedback. Het hoofdkantoor van SurveyMonkey is gevestigd in Menlo Park, Californië.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.surveymonkey.nl