Deelgemeente Feijenoord Rotterdam
"Doe mij maar een supermarktje en een warme bakker!"
Bewoners en ondernemers in Oud-Katendrecht maakten vorige week graag
tijd vrij om medewerkers van de (deel)gemeente, verschillende
instanties en politie te vertellen wat ze van hun buurt vinden. Ze
koesterden allemaal één wens: een supermarktje of warme bakker om de
hoek. Kapenezen zijn vooral trots op hun wijk en dit steken ze niet
onder stoelen of banken.
Een hoogtepunt tijdens actieweken in de wijken aan de noordkant van de
deelgemeente zijn de aanbelacties. Teams van medewerkers van
deelgemeente Feijenoord, Roteb, Gemeentewerken, Stadstoezicht,
politie, Sonor opbouwwerk en woningcorporaties gaan langs bij bewoners
en ondernemers en stellen hen vragen, als: Woont u met plezier in uw
wijk? Hoe biedt u uw grof vuil aan? Hoe kan het beter in de buurt?
Bij de mensen op de stoep in Oud-Katendrecht of gastvrij in hun
huiskamers werd onder andere het volgende opgetekend:
- Gemis aan buurtwinkels, een warme bakker, een supermarktje.
- Er zijn meer speelplekken nodig voor kinderen.
- In deze buurt is er veel onderling contact, iedereen kent elkaar
zo'n beetje.
- Loodsen, dichtgetimmerde panden en tramrails, kunnen die niet
gesloopt worden of weg gehaald?
- Bovengrondse containers op de kade, graag verdiept.
- Weinig contact met bewoners van de nieuwbouw, dat moet veranderen.
- Meer prullenbakken op straat.
- Er is hier sprake van een goed economisch klimaat.
- Hondenuitlaatplaats bij de nieuwbouw is vereist.
- Klachten over betaald parkeren in verband met stoomschip De
Rotterdam
- Waarom geen bushalte meer bij de Veerlaan?
- Niet bekend met het nieuwe servicenummer 14 010.
Informatie
Voor meer informatie over de aanbelacties, belt u met Deborah Heijkoop
en Natasja ten Hove, operationeel coördinatoren, (010) 291 60 00.
Onder andere de eigenaar van restaurant Deli Bird Thai Kitchen, Wiland
Toelen (links) stond een van de aanbelteams te woord.
(foto deelgemeente Feijenoord)