Ingezonden persbericht


Triple P realiseert aantal grootschalige Mitel IP-telefonieprojecten binnen raamovereenkomst OT2006

Vianen, 24 maart 2010 - ICT-dienstenleverancier Triple P heeft de afgelopen periode in het kader van het aanbestedingsprogramma OverheidsTelecommunicatie 2006 (OT2006) bij ruim vijftig overheidsinstellingen IP-telefonieprojecten gerealiseerd. Het bedrijf migreerde in totaal circa dertigduizend werkplekken naar een nieuwe IP-telefonie-infrastructuur op basis van Mitel-oplossingen. De migraties vonden plaats bij onder andere het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), het ICT Samenwerkingsverband Zuidwest Fryslân, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA), het ministerie van Financiën, het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en Rijkswaterstaat.

Triple P is de exclusieve leverancier voor het perceel Vernieuwing Centrales van de OT2006-aanbesteding. In totaal zal Triple P voor een kleine honderd overheidsinstellingen - van ministeries tot en met gemeenten en van provincies tot en met Zelfstandige Bestuursorganen - op ruim vijftigduizend werkplekken IP-telefonie van Mitel uitrollen.

Triple P realiseerde het grootste migratieproject voor het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) in Bilthoven: circa 3.500 werkplekken zijn gemigreerd naar een nieuwe telefonieomgeving. Een ander groot project was dat van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het CBS nam een nieuwe telefonieomgeving af voor twee locaties: 's-Gravenhage (Leidschenveen) en Heerlen. In totaal zijn bijna drieduizend werkplekken voorzien van VoIP. Beide centrales zijn redundant uitgevoerd, waardoor het CBS profiteert van een hoge beschikbaarheid bij eventuele uitval van onderdelen. Voor alle medewerkers van het CBS is een flexibele werkplekomgeving gecreëerd, waarbij het niet meer uitmaakt op welke locatie zij aan het werk zijn. De Mitel-teleworker-oplossing maakt thuiswerken mogelijk.

In november 2009 is de Verkeerscentrale Utrecht van Rijkswaterstaat opgeleverd, waar Triple P ruim 185 mobiele en vijftien vaste werkplekken creëerde. Daarnaast heeft Triple P in samenwerking met het ISZF voor een succesvolle implementatie gezorgd van ruim vijfhonderd werkplekken. Het ISZF is het shared service centrum voor ICT van zeven in het zuidwesten van Friesland gelegen gemeenten. Het ISZF wordt beschouwd als een van de succesvolle voorbeelden van intergemeentelijke samenwerking. Door de intensieve samenwerking over de gemeentegrenzen heen worden kennis en ervaringen benut en besparen gemeenten op kosten. Dat leidt ertoe dat ze steeds meer technologie inzetten om hun processen sneller en efficiënter te laten verlopen. Triple P heeft hier als leverancier van geavanceerde telecomoplossingen dan ook de juiste invulling aan gegeven.

"Betrouwbaarheid, bereikbaarheid en standaardisatie zijn voor overheidsinstellingen essentieel", zegt Fezi Khaleghi Yazdi, CEO van Triple P. "Het OT2006-project heeft als doel om een gestandaardiseerd portfolio van telecommunicatiediensten en -producten voor de overheid te creëren. VoIP is de technologie bij uitstek om dit te realiseren. Wij kunnen nu al terugkijken op een groot aantal succesvol afgeronde projecten. Gezien de grootschalige en vaak complexe trajecten waar wij mee te maken hebben, zijn wij hier uitermate trots op. We bieden overheidsinstanties een telefonieomgeving die flexibiliteit, mobiliteit en kosteneffectief beheer combineert."

# # #

Over OT2006

OT2006 is het project OverheidsTelecommunicatie 2006 waarbinnen meerdere telecomdiensten door departementen en andere overheden gezamenlijk worden aanbesteed. Het doel hiervan is een op elkaar aansluitend gestandaardiseerd portfolio van telecommunicatiediensten en -producten te creëren en zo een toekomstvaste interne bedrijfstelefonieomgeving bij de overheid te realiseren.

Over Triple P

Triple P (Other OTC: TPPPF) ontwerpt, bouwt, levert en beheert ICT-oplossingen die op een efficiënte manier bijdragen aan de infrastructurele uitdagingen van organisaties. Het voortdurend verbeteren van de ICT-omgeving van zijn klanten is waar Triple P voor staat. De drie p's - people, performance en partnership - vormen de basis voor langdurige, succesvolle relaties met onze klanten. Website: http://www.triple-p.nl.

Over Mitel

Mitel ontwikkelt en levert flexibele en eenvoudige Unified Communications-oplossingen voor bedrijven. Mitel zorgt ervoor dat organisaties concurrentievoordeel kunnen halen uit het eenvoudig samenwerken en communiceren met klanten, collega's en zakenpartners, ongeacht afstand en tijdstip. Mitel heeft zijn hoofdkantoor in Ottawa, Canada, en heeft wereldwijd kantoren, partners en wederverkopers. Het EMEA-hoofdkantoor bevindt zich in Caldicot in het Verenigd Koninkrijk. Voor meer informatie: http://www.mitel.nl.

Deze publicatie kan toekomstgerichte informatie bevatten. Deze informatie is gebaseerd op de huidige verwachtingen. Gegevens die in dit bericht zijn opgenomen en geen betrekking hebben op historische feiten, dienen te worden beschouwd als verwachtingen voor de toekomst. De daadwerkelijke resultaten kunnen aanzienlijk afwijken als gevolg van een aantal factoren waaronder, maar niet beperkt tot de ontwikkeling van de totale ICT-uitgaven en vraag naar ICT-diensten, het moment waarop belangrijke orders worden geplaatst, de concurrentie en het vermogen om gekwalificeerd personeel in te huren, op te leiden en te behouden.




Ingezonden persbericht