Ingezonden persbericht


PERSBERICHT - 24 maart 2010

SCA en Boost ontwikkelen innovatief totaalconcept voor beursstands Maximale uitstraling, lagere opbouwkosten met standmateriaal van Re-board

Den Bosch/Barneveld - Boost en SCA Display Benelux hebben gezamenlijk een nieuw concept ontwikkeld voor beursstands. Het nieuwe standconcept is volledig gemaakt van Re-board. Dat is helemaal te bedrukken en dus kunnen beursexploitanten voortaan hun stands maximaal branden. Daarnaast zijn er nauwelijks extra opbouw- en afbreekkosten doordat de standbemanning zelf de lichte materialen kan vervoeren en in elkaar kan zetten. Hiervoor hoeven exploitanten dus geen professionale standbouwers in te huren.

Re-board is een reclyclebaar materiaal van dik karton. Traditionele stands bevatten vaak veel hout en gipsen wanden en zijn daardoor zwaar en moeilijk op te bouwen en af te breken. Op de beursvloer vraagt het schilderen daarnaast veel extra werk. Dat brengt een lange voorbereidingstijd en hoge kosten met zich mee. Bovendien zijn de stands slechts eenmalig te gebruiken en zorgt het afvoeren van de materialen ook weer voor additionele kosten. Bij Re-board is dat niet aan de orde. Daarnaast is het materiaal volledig recyclebaar en dus duurzamer.

SCA Display Benelux is een vooraanstaande leverancier van POS materiaal, displays en instore concepten en is onderdeel van SCA Packaging Nederland. Boost is een shoppermarketing specialist. Boost zocht een innovatieve manier om beursstands te ontwikkelen, SCA Display Benelux bleek in staat op een kostenefficiƫnte en snelle manier beursstands te ontwerpen en te produceren. Het nieuwe beursconcept sluit goed aan bij de behoeften van klanten.

Tijdens de afgelopen Huishoudbeurs in februari zetten SCA en Boost drie stands neer die volledig van Re-board waren gemaakt. De ervaringen waren positief, en beide partijen willen het concept nu dan ook verder gaan ontwikkelen. In de toekomst moet het mogelijk zijn om nog grotere en hogere Re-board stands te bouwen. Ook willen SCA en Boost de mogelijkheden onderzoeken om producten in de stands te integreren.

Noot voor de redactie,