Audax
Persbericht
Gilze, 24 maart 2010
Betapress en Bol.com starten samenwerking
Vanaf begin maart verzorgt Betapress een aanvulling op het assortiment van Bol.com door de
levering van een assortiment strips, Engelse boeken en Nederlandse boeken die exclusief door
Betapress worden gedistribueerd.
Door deze overeenkomst wordt het assortiment van de grootste online mediawinkel van
Nederland nog verder vergroot en breidt Betapress haar dienstverlening richting andere
kanalen, met andere productgroepen dan tijdschriften, nog verder uit.
De samenwerking met Bol.com past in de strategie van Betapress en moederbedrijf Audax om
maatwerk te leveren op het gebied van distributie en het vermarkten van mediaproducten. Volgens
commercieel manager Jacco Buijs heeft Betapress de wensen van Bol.com omgezet in een
businessmodel waarbij efficiëntie en probleemoplossend vermogen op het gebied van distributie
bijdragen aan een samenwerking die in de toekomst nog verder geïntensiveerd zal worden.
De dienstverlening is in de basis niet anders dan richting reguliere verkooppunten. Betapress verzorgt
de orderstroom en de leveringen van producten naar Docdata in Waalwijk waarna Bol.com vervolgens
het traject richting consument invult. Het verder digitaliseren en automatiseren verhoogt de efficiëntie,
snelheid en betrouwbaarheid van deze dienstverlening en is één van de speerpunten in het nieuwe
beleid van Betapress.
Uitgevers uit binnen- en buitenland vinden in Betapress een full service-partner voor de marketing en
distributie van hun tijdschrifttitels in Nederland. Een markt waarin Betapress in de dertig jaar van haar
bestaan een leidende positie heeft weten te verwerven. Onder regie van Betapress vindt een breed
scala tijdschrifttitels hun weg naar zo'n 8.000 verkooppunten en de abonnees.
Naast tijdschriften houdt Betapress zich ook bezig met de distributie van aanverwante artikelen als
boeken, agenda's en kalenders, tradingcards, verschillende merchandiserartikelen en hype artikelen.
(einde persbericht)
Audax