Gemeente Hulst


Persbericht - 23.03.2010

Coalitie-akkoord & portefeuilleverdeling

Op 12 maart 2010 maakten de coalitiepartijen hun kandidaat-wethouders bekend. Op donderdag 25 maart 2010 vindt de raadsvergadering plaats tijdens welke de wethouders worden benoemd.
Ondertussen heeft de coalitie ook het coalitie-akkoord bekend gemaakt. Deze speerpunten komen ook aan de orde tijdens de raadsvergadering van 25 maart 2010.
Naast de speerpunten heeft de coalitie ook de beoogde portefeuilleverdeling bekend gemaakt:

Frank van Driessche - 1e loco- burgemeester: WMO, Zwembaden, Sport, Cultuur, Subsidiebeleid, Onderwijs, Gebiedsontwikkeling Perkpolder en Werk & Inkomen.
Wijkwethouder: Kuitaart, Lamswaarde, Terhole en Vogelwaarde

Diana van Damme Fassaert - 2e loco- burgemeester: Ruimtelijke Ordening en Planologie, Bedrijventerreinen, Volkshuisvesting, Bouw- en sloopvergunningen, Bestemmingsplannen, Economie & werkgelegenheid, Monumenten en Project De Nieuwe Bierkaai.
Wijkwethouder: Clinge, Graauw en Nieuw Namen

Adri Totté - 3e loco-burgemeester: Financiën, Aan- en verkoopbeleid, Inkoopbeleid, Personeelszaken & Organisatie, Samenwerking Zeeuws-Vlaanderen, Project De Statie / Morres, Gemeentelijke gebouwen en Gemeenschapshuizen.
Wijkwethouder: Heikant, Sint Jansteen, Kapellebrug en Absdale

Clen de Kraker - 4e loco-burgemeester: Openbare werken, Verkeer & vervoer, Coördinatie dorps- en wijkraden, Milieu, Markten en kermissen, Automatisering, Subsidiewerving, Recreatie & toerisme en Handhaving.
Wijkwethouder: Binnenstad Hulst, HulstZuid en Langs De Linie

Jan-Frans Mulder burgemeester: Gemeentelijke wetgeving, Openbare orde & veiligheid, Algemene Plaatselijke Verordening (APV), Bestuurlijke coördinatie, Interne zaken & archief, Grensoverschrijdende samenwerking, Communicatie, Kabinetszaken, Volksgezondheid en Jumelage.
Wijkverantwoordelijke: Hengstdijk, Kloosterzande en Ossenisse

Tijdens de raadsvergadering van 25 maart 2010 worden ook nog allerlei praktische zaken aanbod, zoals het reglement van orde van de gemeenteraad, de invulling van de raadscommissies, de gemeenschappelijke regelingen, etc.
Wethouders die uit de raad komen, moeten hun raadszetel opgeven. Tijdens de raadsvergadering worden ook de vrijgekomen zetels ingevuld door de de volgende kandidaat van die partij.
De vergadering vindt plaats in de raadzaal van het stadhuis en begint om 19.30 uur.
De vergadering is openbaar en tevens live te volgen via de www.gemeentehulst.nl.

---

Gemeente Hulst stafafdeling - Communicatie
Micaëla Van Bunder (gemeentevoorlichter)
Tel : 0114-389136
Gsm : 06-51427331
Fax : 0114-314627
Email: communicatie@gemeentehulst.nl