Gemeente Hulst
Persbericht - 23.03.2010
Coalitie-akkoord & portefeuilleverdeling
Op 12 maart 2010 maakten de coalitiepartijen hun kandidaat-wethouders
bekend. Op donderdag 25 maart 2010 vindt de raadsvergadering plaats
tijdens welke de wethouders worden benoemd.
Ondertussen heeft de coalitie ook het coalitie-akkoord bekend gemaakt.
Deze speerpunten komen ook aan de orde tijdens de raadsvergadering van
25 maart 2010.
Naast de speerpunten heeft de coalitie ook de beoogde
portefeuilleverdeling bekend gemaakt:
Frank van Driessche - 1e loco- burgemeester: WMO, Zwembaden, Sport,
Cultuur, Subsidiebeleid, Onderwijs, Gebiedsontwikkeling Perkpolder en
Werk & Inkomen.
Wijkwethouder: Kuitaart, Lamswaarde, Terhole en Vogelwaarde
Diana van Damme Fassaert - 2e loco- burgemeester: Ruimtelijke Ordening
en Planologie, Bedrijventerreinen, Volkshuisvesting, Bouw- en
sloopvergunningen, Bestemmingsplannen, Economie & werkgelegenheid,
Monumenten en Project De Nieuwe Bierkaai.
Wijkwethouder: Clinge, Graauw en Nieuw Namen
Adri Totté - 3e loco-burgemeester: Financiën, Aan- en verkoopbeleid,
Inkoopbeleid, Personeelszaken & Organisatie, Samenwerking
Zeeuws-Vlaanderen, Project De Statie / Morres, Gemeentelijke gebouwen
en Gemeenschapshuizen.
Wijkwethouder: Heikant, Sint Jansteen, Kapellebrug en Absdale
Clen de Kraker - 4e loco-burgemeester: Openbare werken, Verkeer &
vervoer, Coördinatie dorps- en wijkraden, Milieu, Markten en
kermissen, Automatisering, Subsidiewerving, Recreatie & toerisme en
Handhaving.
Wijkwethouder: Binnenstad Hulst, HulstZuid en Langs De Linie
Jan-Frans Mulder burgemeester: Gemeentelijke wetgeving, Openbare orde
& veiligheid, Algemene Plaatselijke Verordening (APV), Bestuurlijke
coördinatie, Interne zaken & archief, Grensoverschrijdende
samenwerking, Communicatie, Kabinetszaken, Volksgezondheid en
Jumelage.
Wijkverantwoordelijke: Hengstdijk, Kloosterzande en Ossenisse
Tijdens de raadsvergadering van 25 maart 2010 worden ook nog allerlei
praktische zaken aanbod, zoals het reglement van orde van de
gemeenteraad, de invulling van de raadscommissies, de
gemeenschappelijke regelingen, etc.
Wethouders die uit de raad komen, moeten hun raadszetel opgeven.
Tijdens de raadsvergadering worden ook de vrijgekomen zetels ingevuld
door de de volgende kandidaat van die partij.
De vergadering vindt plaats in de raadzaal van het stadhuis en begint
om 19.30 uur.
De vergadering is openbaar en tevens live te volgen via de
www.gemeentehulst.nl.
---
Gemeente Hulst stafafdeling - Communicatie
Micaëla Van Bunder (gemeentevoorlichter)
Tel : 0114-389136
Gsm : 06-51427331
Fax : 0114-314627
Email: communicatie@gemeentehulst.nl