Persberichten

Voorjaarsbeurs trekt veel belangstelling

Publicatiedatum: 24-03-2010

Inkoopseizoen succesvol afgetrapt tijdens Voorjaarsbeurs van Trade Mart Utrecht

De Voorjaarsbeurs heeft de lente succesvol ingeluid en daarmee de toon van een nieuwe Trade Mart Utrecht gezet. Van zondag 7 t/m dinsdag 9 maart trok dit jaarlijkse inkoop event veel bezoekers naar het Beatrixgebouw van Jaarbeurs Utrecht. Het totale bezoek van 11.567 resulteert in een stijging van 17% t.o.v. de voorjaarseditie in 2009. 82% van de bezoekers waren eindbeslisser en 15% medebeslisser. Verrassend was het aantal bezoekende bedrijven met een stijging van 45%. Jurgen Pietersen, Manager Trade Mart Utrecht, terecht: "Deze toename betekent voor de exposant meer kwalitatief klantcontact en meer orders. Gezien de economische periode waarin we zitten is dit een enorme stimulans".

Op de vraag wat de belangrijkste factoren zijn die bijdragen aan het succes van Trade Mart Utrecht zegt Pietersen: "De bezoeker heeft het grootste aanbod onder één dak aangetroffen. Elk segment is de afgelopen maanden fors uitgebreid met nieuwe leveranciers zoals Kersten, &K Levering, Vadobag, Leonardo Specials en vele andere. Trade Mart Utrecht is wederom een uniek handelsplatform voor de detailhandel gebleken. Het brengt partijen samen en is een onmisbare schakel binnen het inkoopproces".

Opening Kitchen & Dining
Grote pers- en publiekstrekker was de derde etage van Home & Living. Onder de naam Kitchen & Dining werden de deuren van deze vernieuwde etage tijdens de Voorjaarsbeurs officieel geopend. Pietersen: "Kitchen & Dining profileert zich nu als het centrum voor de vakhandel in de kook- en keukenbranche. Meer dan 175 topmerken zijn op deze etage te vinden. Kitchen & Dining is voor de branche, maar ook voor VNU Exhibitions een visitekaartje van formaat, en dus zeker het bezoeken waard!".

Koken voor Kika
Tijdens de officiële opening van de Voorjaarsbeurs op maandag 8 maart op de etage van Kitchen & Dining presenteerden de A-merken binnen de keuken- en kookbranche zich voor media en publiek. Mentalisten Rob en Emiel, finalisten van 'De nieuwe Uri Geller', gaven de opening een magische tint. Ramon Beuk, tv-kok en recente winnaar van de Wine professional Diamond Award 2010, zorgde voor lekkere hapjes en een feestelijke stemming. Ramon en zanger Jodie Bernal lieten tijdens de opening 'live' hun kookkunsten zien. Elk bereidde zijn favoriete gerecht uit het kookboek Koken voor Kika met recepten van bekende Nederlanders en topkoks. Bezoekers konden dit kookboek kopen en laten signeren. Zo droeg bekend Nederland samen met de bezoekers van de Voorjaarsbeurs een steentje bij aan het KiKA fonds voor kinderen met kanker.

Exposanten en bezoekers aan het woord
Dion van Heck - Sales Manager 'Magimix' en exposant van Kitchen & Dining, gaf aan tevreden te zijn met de heropening van zijn etage. "Het was de hele beurs druk en bezoekers reageren erg positief op de nieuwe uitstraling en het aanbod op de derde etage. Magimix heeft er sinds de Voorjaarsbeurs nieuwe klanten bij, maar over het gehele jaar kan ik nog niet inschatten of deze trend zich zal voortzetten". Wel geeft hij aan dat er een positief gevoel heerst onder de exposanten. Van Heck heeft zelfs al een plannetje bedacht dat hij na de beurs wil voorstellen en samen met de andere exposanten van Kitchen & Dining zou willen opzetten: "Door buiten beursdagen verkoopworkshops te organiseren kunnen klanten nog beter bedied worden en hou je reuring op de etage" aldus van Heck.

Bezoeker en eigenaresse van koffie en thee speciaalzaak 'Espresso Katwijk' had een duidelijk doel: "Specialisatie van mijn winkel. Toen ik drie jaar geleden deze koffie- en thee speciaalzaak startte was ik de eerste in Katwijk. Het was een nichemarkt en ik verkocht het pure product: koffie en thee. Drie jaar later zijn verschillende koffie en theezaken opgedoemd waardoor ik mij als speciaalzaak moet onderscheiden. Dat wil ik doen door aanverwante producten in mijn zaak te verkopen. Mijn hoofdmotief om de Voorjaarsbeurs te bezoeken was dan ook op zoek te gaan naar de laatste trends op servies en aankleding van de zaak behorend bij koffie en thee. Als ik zo na de beurs thuis kom heb ik een helder beeld van waarmee mijn zaak zich kan onderscheiden Op de beurs heb ik al contact gelegd met interessante partijen".

Zomerbeurs ­ presale najaarscollectie
Op zondag 27 en maandag 28 juni vindt de Zomerbeurs plaats van Trade Mart Utrecht, de presale van de najaarscollectie 2010. Beide dagen zijn de etages 1 tot en met 6 geopend van Trade Mart Utrecht en Jewels & Watches.

Over Trade Mart Utrecht
Trade Mart Utrecht, het handelscentrum voor de non food detailhandel, bestaat al meer dan veertig jaar en omvat 400 permanente showrooms. Jaarlijks bezoeken 75.000 detaillisten dit inkoopcentrum om hun orders te plaatsen. Het aanbod is ingedeeld in de segmenten Jewels & Watches (maandelijks open, vier meerdaagse events per jaar), Home & Living (maandelijks open), Fashion Accessories en Direct Sales (wekelijks open) en Toys & Trends (maandelijks open). Trade Mart Utrecht organiseert jaarlijks de Nieuwjaarsbeurs, Voorjaarsbeurs, Zomerbeurs en Najaarsbeurs. Voor meer informatie: www.trademart.nl.


Noot voor de redactie (