MetrixLab breidt uit naar VS
New York, 25 maart 2010 - Om de groei buiten Nederland verder te kunnen vorm geven heeft MetrixLab heeft vandaag aangekondigd een nieuw kantoor te openen dat zich zal richten op de Noord-Amerikaanse markt.

In eerste instantie zal de focus gericht zijn op het verder uitbouwen van de verkregen positie binnen Merk en Communicatie Onderzoek. Jan-Roelf Bult, PhD - voormalig adviseur voor bedrijven als Digitas, Monitor en Wunderman en voormalig gastdocent aan de universiteit van Harvard, heeft zich bij MetrixLab gevoegd als de nieuwe Executive Vice President van Media & Advertising om de groei van haar Media & Advertising diensten in goede banen te leiden.

In reactie op zijn nieuwe werkomgeving zegt Bult:"Dit is een uitgelezen kans om deel uit te maken van een ècht vernieuwende en dynamische organisatie. MetrixLab heeft concrete ambities om de strijd aan te gaan met de traditionele marktleiders in media- en reclameonderzoek en heeft zichzelf al gepositioneerd als een wereldspeler in de evaluatie van nieuwe (digitale) media en multimedia campagnes (zoals cross media onderzoek en tracking). Ook de behoefte om digitale reclame en andere media te pretesten biedt enorme mogelijkheden voor MetrixLab in de Verenigde Staten. Maar boven alles geloof ik dat MetrixLab inderdaad over de beste technieken in onderzoek beschikt en als geen ander begrijpt hoe je online marktonderzoek moet doen."

MetrixLab Global Director voor Media & Advertising, Lucas Hulsebos, legt uit: "Afgaand op onze ervaring met enkele grote Amerikaanse klanten is het openen van een kantoor in de Verenigde Staten juist nu een goede zaak. Door de combinatie van gedeelde internationale kennis van merken en communicatie met de lokale kennis van het medialandschap zullen we onze in de VS gevestigde klanten nog beter van dienst kunnen zijn. Bovendien zijn we ervan overtuigd dat onze innovatieve aanpak hier gewaardeerd wordt."

Thijs Elias, Global Business Director bij MetrixLab, zegt: "In de afgelopen jaren werd onze innovatieve aanpak in media- en productonderzoek zeer goed ontvangen in de VS, zozeer zelfs dat we er verschillende mooie relaties met in de US gevestigde klanten aan hebben overgehouden." We zien bij veel klanten, aan de wijze waarop zij hun onderzoek wereldwijd uitvoeren, een duidelijke behoefte aan innovatie. De expertise die JR inbrengt in ons mondiale team zal een sleutelrol speken bij het voorzien in die behoefte."

Bedrijfsinformatie
MetrixLab heeft vestigingen in Nederland, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Spanje. De onderzoeksdiensten van MetrixLab helpen bedrijven in consumptiegoederen, financiële dienstverlening, de auto- industie, telecommunicatie, retail, energiesector en nieuwe media bij de ontwikkeling van winnende websites, het ontwerpen van effectieve reclame, het versnellen van product- en verpakkingontwikkeling en het vergroten van klant- en medewerkerloyaliteit. MetrixLab beschikt over haar eigen OpinionBar consumentenpanel, waarin 800.000 personen uit de belangrijkste Europese markten zijn opgenomen. In 2008 werd Metrixlab verkozen als bureau van het jaar door de MOA.