Ingezonden persbericht

PERSBERICHT. Amsterdam 25 maart 2010

LOOkX Group in zee met Ematters, bureau voor Digital Direct Marketing

LOOkX Group heeft voor Ematters, het bureau voor Digital Direct Marketing, gekozen om vorm en invulling te geven aan haar internationale digitale direct marketing strategie. Ematters zal naast het opzetten en begeleiden van zoekmachine marketing tevens de totale executie van email marketing gaan verzorgen.

LOOkX Group is een jong, innovatief bedrijf uit Nederland dat cosmetica distribueert via schoonheidsinstituten en kapsalons. Ook worden de merken LOOkX Make-up, LOOkX Skincare en Secrets Huidverzorging geëxporteerd naar bijvoorbeeld Hongarije, China en België. LOOkX levert zowel aan de zakelijke als de particuliere markt. De nieuwe website is sinds kort live en bevat naast veel informatie over LOOkX cosmetica ook een webshop waar het luxe accessoires assortiment van LOOkX wordt aangeboden. De producten in de webshop zijn exclusief online verkrijgbaar en zijn niet in de winkel te koop.

Bas van Duivenbooden: "Wij bevinden ons in een fase waarin het belangrijk wordt om ook online goed aanwezig te zijn. De consument oriënteert zich tegenwoordig steeds meer op internet voordat zijn tot aankopen overgaan. Als lifestyle brand moet je daar goed in voorzien. De strategie hiervoor zullen wij samen met Ematters bepalen waarbij de executie volledig bij Ematters komt te liggen. Bijkomend voordeel van een partner als Ematters is dat zij diverse disciplines in huis hebben waaronder Email & Zoekmachine Marketing, we hebben dus maar één aanspreekpunt. Wel zo helder. De komende jaren hebben wij een professionele partner in Ematters."

Wouter Theijsmeijer: "Een klant als LOOkX biedt ons de mogelijkheid om het gehele traject van acquisitie tot en met retentie vorm te geven. De combinatie van twee van onze expertises gaan leiden tot een groei in klanten en een groei in omzet per klant. Dit leidt uiteindelijk tot een exponentiële groei van de totale omzet. Ematters = Direct Marketing in het kwadraat."

Over LOOkX Group

LOOkX werd in 1999 opgericht onder de naam Ciba Cosmetics. Ciba Cosmetics introduceert het huidverzorgingsmerk Secrets op de Nederlandse markt. Vanwege de internationale ambitie gaat Ciba Cosmetics in 2005 verder onder de naam LOOkX Group en wordt onder eigen naam de LOOkX Skincare lijn gevoerd. Later wordt hier nog LOOkX lifestyle accessoires aan toegevoegd welke alleen online verkrijgbaar zijn. LOOkX Group is inmiddels op meerdere continenten actief en is te vinden in kappers en klinieken.

Over Ematters

Ematters is overtuigd van haar kennis, ervaring en succes in Digital Direct Marketing en heeft dit samengevat in de formule: E=DM2 (Ematters=Direct Marketing in het kwadraat). Ematters biedt hoog gekwalificeerde dienstverlening aan. Door één kennisplek aan te bieden waar klanten zowel hun email als zoekmachine marketing kunnen uitbesteden, is Ematters de partij waarmee bedrijven digitaal de dialoog aangaan met zowel bestaande relaties als nieuwe relaties. Meer informatie is te vinden op www.ematters.nl.