Persbericht

zanox organiseert kennissessie over product data feed

Amsterdam - 11 maart, 2010 - zanox, de Europese marktleider in affiliate netwerken, houdt op donderdag 25 maart een zanox Campus workshop over product data feed. zanox constateert dat de bekende online advertentiemiddelen zoals banners en tekstlinks steeds meer terrein verliezen ten opzichte van de effectievere en meer rendabele toepassing van geïntegreerde productgegevens, oftewel product data feeds. In een praktische sessie vertelt zanox publishers alles over de optimalisatie van content-integratie met gebruik van product data feeds.

Waar veel websites de nadruk leggen op merkbeleving, zijn veel internetbezoekers juist op zoek naar gerichte informatie over producten en diensten. Met product data feeds zijn publishers in staat om bezoekers van websites via deeplinks direct door te verwijzen naar de producten in de webshop van de adverteerder. Op deze manier kunnen publishers content-integratie op een intelligente en subtiele manier toepassen.

Veel publishers zijn echter nog onvoldoende bekend met het fenomeen 'data feed' of weten niet goed hoe zij deze effectief kunnen inzetten. Annelies van de Bilt, Online Publisher Manager bij zanox, legt tijdens de praktische zanox Campus workshop uit wat een data feed inhoudt, hoe je deze kunt inzetten en waar een goede data feed aan moet voldoen.

"Data feeds bieden publishers veel mogelijkheden tot het verhogen van de conversie. Hiermee wordt het echte geld verdiend", zegt Annelies van de Bilt. "In een data feed is op gestructureerde wijze alle informatie te vinden van een product. Niet alleen over de prijs, uitvoering en kleur, maar ook over de onmiddellijke beschikbaarheid. Omdat een internetbezoeker zich er vaak niet van bewust is dat hij of zij op een advertentie heeft geklikt, dragen product data feeds bij aan de shopbeleving. Tijdens de zanox Campus workshop op 25 maart laten we met behulp van praktische tips en tricks zien hoe je met slimme en eenvoudige toepassingen van product data feeds meer geld kunt verdienen."

"De toekomst van online adverteren ligt in de integratie van content op websites", aldus Roger Kenbeek, country manager Benelux van zanox. "Productgegevens in de vorm van product data feeds maken dit mogelijk. Momenteel worden ze vooral gebruikt door de bekende prijsvergelijkingswebsites. We zien echter meer en meer dat productgegevens ook worden gebruikt door andere publishers die willen verkopen via hun website. Traditionele advertentiemiddelen zoals banners en tekstlinks worden steeds minder ingezet binnen online marketing. De conversie op deeplinks naar producten ligt simpelweg veel hoger dan links naar de algemene homepage. Content-integratie wordt absoluut de nieuwe norm binnen online marketing."

Over zanox Campus
Zanox wil met workshops en evenementen een open kennisplatform bieden voor haar developers, publishers en adverteerders. Eerder werd er een zanox Campus opgezet in Berlijn, Silicon Valley en Milaan.


Noot voor redacties


Meer informatie en het programma van zanox Campus is te vinden op de website http://www.zanoxcampus.nl. Inschrijven kan via campus.nl@zanox.com.

(470 woorden)