Gerichte tekst advertenties- EdgeTextServer


Profile Targeting voor iedere Tekstadvertentie

LAREN, 20100325 -- Gecombineerde advertenties, in de vorm van kleine tekstadvertenties, zoals bij bv Google AdWords, vormen in toenoemende mate, zowel online als mobiel, een prima alternatief voor dure banner advertenties. Het delen van de beschikbare advertentieruimte met meerdere tekstadvertenties heeft de toekomst. In samenwerking met een aantal belangrijke spelers op dit gebied heeft Edgevertising haar Profile Targeting technologie toegepast om iedere tekstadvertentie afzonderlijk te richten op basis van persoonlijke profiel informatie en daarmee de effectiviteit en vooral respons op tekstadvertenties aanmerkelijk te verbeteren.

EdgeTextServer biedt website eigenaren ongekende mogelijkheden om tekstadvertenties uit meerdere bronnen real-time gericht te combineren tot een standaard blok van tekst advertenties, te publiceren in de standaard IAB advertentieformaten. De bezoeker van de website ziet hiermee uitsluitend tekstadvertenties die op zijn/haar interessegebieden betrekking hebben , waarbij de tekstadvertenties (diverse publishers gemengd) uit meerdere bronnen samengesteld kunnen zijn, net als de anonieme (!) informatie t.a.v. gebruikersinteresses (zoekopdrachten op diverse sites, persoonsgegevens uit meerdere ledendatabases, website bezoek, etc.).

Een mooi voorbeeld hiervan is retargeting van de bezoekers buiten uw website, op basis van o.a. zoekopdrachten op uw website, aangevuld met demografische gegevens van daarbuiten. Daarmee haalt U dus b.v. bezoekers die op uw site gezocht hebben naar `lease auto' met een actuele aanbieding van de garage in hun individueel vastgestelde regio nadat zij herkend zijn op hun weg over het internet, weer terug naar uw site. De meest optimale situatie voor website eigenaar (opbrengsten), adverteerder (respons en ROI op advertentiebestedingen) en website bezoeker (interessante content en advertenties).

EdgeTextServer biedt een compleet assortiment aan mogelijkheden:
* het dynamisch genereren van tekstadvertenties op basis van templates vanuit de database met NAW gegevens indien niet iedere adverteerder een optimale tekst heeft gedefinieerd;
* het gebruik van een of meer zelf te definieren advertentieopmaak stijlen voor iedere advertentie voor een opvallende vertoning van ieder blok opnieuw;
* de gebruikelijke standaard online advertentie instellingen als het maximaliseren van aantal vertoningen (capping), bepalen van de regels voor prioriteit in vertoning en optimaliseren van opbrengsten van advertentie posities;
* het real-time opvullen van een of meer advertentieposities/blokken met fall-back advertenties, te exploiteren via de bekende advertentieverkoop netwerken of door Edgevertising zelf, zodat er geen plekken op de site oningevuld blijven.

Iedere positie en tekstadvertentie binnen blok wordt dus optimaal benut!

Een aantal testcampagnes met enkele duizenden tekstadvertenties hebben een aanzienlijke verbetering in CTR, in een aantal gevallen zelfs met een factor 10 (!), bewezen. Dit betekent voor de website-eigenaar een enorme verhoging van de opbrengst van advertentieposities en voor de adverteerder een aanzienlijke verbetering van de respons op zijn advertenties.

Over Edgevertising
Edgevertising BV is een initiatief van Jan Kopmels en Lejo Duivenvoorde om een uniek platform te realiseren voor bewezen en effectief online adverteren, op basis van gebruikersprofielen verzameld uit diverse databases van grote communities, datingsites, webshops en abonneebestanden. Vanuit de huidige stand van 30+ miljoen anonieme (!) profielen groeit de verzameling te selecteren gegevens dagelijks sterk op basis van de bestaande en nieuwe samenwerkingen.

Edgevertising verzamelt en exploiteert anonieme profielgegevens zonder enige mogelijkheid tot identificatie op enig moment. Hiermee voldoet Edgevertising aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (onderzocht en bevestigd door EDH Advokaten te Amsterdam).

Edgevertising rekent af naar daadwerkelijke plaatsingen en helpt de transparantie en daarmee het rendement van databases, on-line campagnes en websites aantoonbaar fors te verbeteren!

Edgevertising BV