Ingezonden persbericht


GARUDA INDONESIA INTRODUCEERT ALS EERSTE VLIEGTUIGMAATSCHAPPIJ 'VISA AAN BOORD' VANUIT AMSTERDAM

Unieke service vanaf juni 2010 beschikbaar op dagelijkse vlucht Amsterdam-Dubai-Jakarta

Amsterdam, 25 maart 2010 - De Indonesische nationale luchtvaartmaatschappij Garuda Indonesia biedt met ingang van 2 juni 2010 een service voor 'Visa aan boord' op de nieuwe vlucht Amsterdam-Dubai-Jakarta. Dit is een onderdeel van het voortdurende streven om de servicekwaliteit op een zo hoog mogelijk niveau te houden. Passagiers naar Indonesië kunnen zo hun reisdocumenten aan boord laten controleren en hoeven na aankomst niet meer in de rij te staan voor de douane.

Passagiers die uit Amsterdam of Dubai komen en een visum nodig hebben voor Indonesië, bijvoorbeeld voor een reis naar Jakarta, Bali of Bandung, kunnen op beide vliegvelden bij de incheckbalie van Garuda Indonesia een 'Visa on Arrival'-voucher kopen. Tijdens de vlucht zullen douanebeambten paspoortcontrole uitvoeren en 'Visa on Arrival'-vouchers verstrekken.

Garuda Indonesia heeft deze service in februari 2010 als eerste ingevoerd op de vlucht Tokyo-Denpasar-Jakarta. Aangezien de passagiers zeer enthousiast waren, heeft de maatschappij besloten tot een uitbreiding van deze service vanuit Amsterdam en Dubai. Door de invoering van 'Visa aan boord' kunnen buitenlandse reizigers op drukke tijdstippen soms wel twee uur tijd winnen. Een zorgeloze reis, zonder lange wachtrijen bij de douane.

Emirsyah Satar, President en CEO van Garuda Indonesia: 'We zijn bij Garuda Indonesia voortdurend op zoek naar manieren om onze processen efficiënter te maken en vliegen te veraangenamen met innovatieve services die de vliegervaring van passagiers op een hoger plan tillen.'

Satar voegt eraan toe: 'Europa is een integraal onderdeel van onze 'Quatum leap' strategie, die inhoudt dat we ons internationale netwerk met meer dan 300% willen uitbreiden tot 1222 vluchten per week in 2014. De introductie van deze service getuigt van het grote belang dat we aan deze zeer belangrijke markt hechten.'

De lancering van de vlucht uit Amsterdam is een belangrijke mijlpaal in de strategie van Garuda Indonesia voor uitbreiding in Europa. De Nederlandse hoofdstad is de eerste in een rij belangrijke Europese steden - Frankfurt, Pariijs, Londen en Rome - die de luchtvaartmaatschappij de komende jaren aan haar wereldwijde netwerk wil toevoegen.

De luchtvaartmaatschappij introduceert op de vluchten naar Amsterdam ook haar nieuwe serviceconcept, dat bekend staat als de 'Garuda Indonesia Experience'. Dit serviceconcept combineert de warme Indonesische gastvrijheid met hoge kwaliteit van service en comfort.

Op de Amsterdam-vlucht zullen in eerste instantie de technisch geavanceerde A330-200's van Garuda Indonesia vliegen, met een vernieuwd ontwerp van interieur en exterieur, geïnspireerd door de energie van de vleugels der natuur. In de Executive Class heeft het vliegtuig slaapstoelen met een seat pitch (afstand tussen de rugleuningen van 2 stoelen achter elkaar) van 188 cm. De A330-200's zullen 222 passagiers kunnen vervoeren: 36 in de Executive Class en 186 in de Economy Class.

Vanaf 2 juni 2010 zal Garuda Indonesia vlucht GA89 vertrekken uit Amsterdam om 11.00 uur plaatselijke tijd, in Dubai aankomen om 19.30 uur plaatselijke tijd, daar vertrekken om 20.30 uur en aankomen in Jakarta om 07.55 uur plaatselijke tijd. Op dit moment heeft Garuda Indonesia tien Boeing 777-300ER's in bestelling. De levering begint in 2011 en de maatschappij zal dan non-stop kunnen opereren tussen Jakarta en Europa.

Over Garuda Indonesia
Garuda Indonesia is de nationale luchtvaartmaatschappij van Indonesië. Het is een full-service carrier-netwerk en bedient 28 binnenlandse en 18 internationale bestemmingen. De belangrijkste hubs van de luchtvaartmaatschappij zijn gevestigd in Jakarta en Denpasar. In juli 2009, onthulde de luchtvaartmaatschappij een nieuwe luchtvloot, nieuwe producten aan boord en een vernieuwde corporate identiteit om het begin te markeren van haar transformatie tot een van de meest succesvolle en winstgevende luchtvaartmaatschappijen in Azië. Garuda Indonesia ontving haar IATA Operational Safety Audit (IOSA) certificering in mei 2008. Hiermee voldoet Garuda Indonesia aan de internationaal erkende IOSA-eisen op het gebied van luchtvaartveiligheid, het onderhoud van vliegtuigen en veiligheid management systemen. De luchtvaartmaatschappij werd onlangs ook opgewaardeerd naar een viersterren beoordeling door Skytrax. Skytrax, de wereldwijde benchmark in de luchtvaartsector, beoordeelt het kwaliteits
- en serviceniveau van luchtvaartmaatschappijen.

Einde