Cap Gemini Nederland


NIEUWSBERICHT

Utrecht, 25 maart 2010

Capgemini Consulting rapport: klant heeft de hoogste prioriteit op de supply chain agenda in 2010

Ruim een jaar na het begin van de wereldwijde financiële crisis is de klant weer de meest bepalende factor voor de supply chain agenda. Dat blijkt uit de Supply Chain Agenda 2010, een studie die vandaag door Capgemini Consulting is gepubliceerd.

Meer dan 58 procent van de ondervraagde supply chain managers zegt dat 'het voldoen aan klantverwachtingen' hun belangrijkste zakelijke drijfveer is in 2010. De financiële crisis is niet langer de belangrijkste drijfveer en is zelfs voorbijgestreefd door economisch herstel als belangrijkste thema voor de supply chain manager. Deze en andere resultaten staan in de internationale studie van Capgemini Consulting onder 300 toonaangevende bedrijven in Europa, de Verenigde Staten, Azië en Latijns-Amerika. Het onderzoek laat zien welke projecten hoog op de supply chain agenda 2010 staan en door welke factoren deze agenda wordt beïnvloed. Ook worden resultaten vergeleken met een eerdere studie in 2009.

Overige conclusies:

· Meer dan 50 procent van de deelnemende bedrijven zegt te willen starten of door te willen gaan met operational excellence / LEAN.

· Voortdurende trend naar centralisatie van supply chain functies. 37 procent van de deelnemende bedrijven heeft het voornemen om de supply chain functies in de organisatie centraal te beleggen.

· IT-investeringen zijn weer in beeld. Gemiddeld genomen is het aantal supply chain IT-projecten (bijvoorbeeld TMS and WMS implementaties) met 3 to 12 procent toegenomen ten opzichte van het onderzoek in 2009.

· Het aantal bedrijven dat duurzaamheid noemt als een belangrijke drijfveer is met 16 procent toegenomen. Duurzaamheid is daarmee het op een na belangrijkste agendapunt voor Supply Chain Managers. Dit heeft zich echter nog niet vertaald in een significante toename van supply chain duurzaamheidsprojecten.

Het volledige rapport kunt u als PDF downloaden via: http://www.capgemini.com/services-and-solutions/challenges/supply-chain-management/publications/supply-chain-agenda-2010/ EINDE NIEUWSBERICHT

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties en veranderingsprocessen van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten, die vrijheid creëren in het ondernemerschap van de klanten. Daarbij werkt Capgemini op een onderscheidende manier - the Collaborative Business Experience(TM) - samen met zijn klanten aan het behalen van snellere en betere resultaten. Bovendien wordt gebruikgemaakt van het eigen wereldwijde leveringsmodel Rightshore®, met als doel de juiste balans te bieden in het beste talent van verschillende locaties dat als een team samenwerkt om de optimale oplossing voor klanten te creëren en leveren. Capgemini heeft vestigingen in meer dan 30 landen en heeft wereldwijd 90.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2009 een omzet van 8,4 miljard euro. Meer informatie is beschikbaar op www.nl.capgemini.com. Rightshore® is een gedeponeerd handelsmerk van Capgemini.

Capgemini Consulting is het mondiale Strategy en Transformation Consulting label van de Capgemini Group, gespecialiseerd in het adviseren en begeleiden van organisaties bij verandertrajecten: van de ontwikkeling van innovatieve strategieën tot en met de uitvoering daarvan, met continue aandacht voor duurzame resultaten. Capgemini Consulting biedt ondernemingen en overheden een vernieuwende benadering, gebruikmakend van innovatieve methodes, technologie en het talent van meer dan 4.000 consultants wereldwijd. Voor meer informatie: www.nl.capgemini.com/diensten/consulting




Cap Gemini Nederland