Uitgeteld op je 30ste?

Trivial Pursuit, in haar generatiestrijd online, vraagt of ouder ook wijzer betekent

EAST LONGMEADOW, Mass.--(BUSINESS WIRE)-- 20100325 --

Is ouder ook wijzer? In deze wereld die steeds sneller vooruit gaat, lijkt het erop dat door het op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en roddels, het bezitten van de beste technologische snufjes en het beheersen van alle specifieke details van sociale netwerken, de jeugd een voorsprong op de ouderen heeft en dat met 30 de nieuwe middelbare leeftijd van deze digitale eeuw is bereikt. Maar heeft de jongere generatie echt een voorsprong op de ouderen?

TRIVIAL PURSUIT, een autoriteit op het gebied van triviale zaken, nodigt de technojeugd van onder de 30 uit te komen tegenover de levenswijze van zij die 30 en ouder zijn. Dit gebeurt in de nieuwste confrontatie online -- het TRIVIAL PURSUIT Experiment: Generatiestrijd. Zijn jongeren van onder de 30 in staat hun tegenstanders van over de 30 direct uitgeteld achter de nieuwe imaginaire middelbare leeftijdslijn te drukken? Of zullen zij, met hun gebrek aan ervaring, niet opgewassen zijn tegen de druk van hun meer doorgewinterde tegenstanders?

De strijd start vandaag op 24 maart op www.trivialpursuitexperiment.com. Spelers hoeven alleen maar in te loggen, hun geboortedatum in te vullen, en te beginnen met het antwoorden van vragen in naam van hun team. Ieder correct antwoord verdient één punt voor de generatie van de speler.

De groep van 30 jaar en ouder zal zeker over meer levenservaring beschikken, maar zal - als puntje bij paaltje komt - hun vermoeide geheugen zich ook de lering herinneren die zij hebben moeten trekken en waardoor zij verondersteld worden de wijzere generatie uit te maken? En hoe zullen de bevoordeelden van onder de 30 omgaan met het feit dat zij niet op iedere vraag het juiste antwoord weten? Want tenslotte maken zij de generatie uit, die is opgegroeid om te geloven dat iemand altijd een winner is.

Het online formaat van het TRIVIAL PURSUIT Experiment: Generatiestrijd kan inspelen op de snelheid en behendigheid van personen beneden de 30, die een groot deel van hun jonge leven besteed hebben aan het spelen van videospelletjes terwijl ze aan de telefoon zijn, het sturen van SMS-berichten tijdens het televisiekijken, of die aan het internetten zijn terwijl ze doen alsof ze aandacht aan de les besteden. Hiertegenover staat de uitdaging van de gestage en stabiele generatie van 30-plussers, met hun geduld en concentratie om zich op één taak te richten.

“Typisch genoeg denkt iedere generatie graag dat zij slimmer is dan de vorige. Nu is het tijd dat spelers hun kennis testen en bewijzen of jong of oud het alleenrecht op opscheppen heeft,” zei Jane Ritson-Parsons, Global Brand Leader voor TRIVIAL PURSUIT. “Spelers kunnen inloggen en in naam van hun generatie antwoord geven op zo weinig of zoveel vragen als zij dat willen en in de categorie of categorieën die zij kiezen. Met dit spel kan iedere speler uitblinken door het tonen van zijn vindingrijkheid.”

Als je denkt dat TRIVIAL PURSUIT alleen voor slimmeriken en betwetenden is - denk dan even na. Zij die straatwijs zijn en triviale zaken belangrijk vinden, kunnen net zo goed een TRIVIAL PURSUIT spel winnen. De hoeveelheid informatie die in jonge en oude spelers leeft kan zulke momenten van vindingrijkheid geven dat eenieder kans maakt om aan de overwinning bij te dragen. Of het nu gaat om dat merkwaardige element waarmee iedereen zich altijd op feestjes vermaakt, waardevolle informatie over een voetbal-ster of een roddel over een beroemde persoon, bij TRIVIAL PURSUIT gaat het om die kennis die je per sé met anderen wilt delen – vooral als deze heerlijkheden een emotionele respons oproepen. Of je antwoord nu goed of fout is, het zijn de feiten waarmee je het voor het zeggen hebt. Dus kom op, jong en oud, en vertegenwoordig je generatie door je kennis te laten zien in deze strijd online (ook die kennis waarvan je niet eens weet dat je die hebt!) .

Meer dan 15 miljoen vragen werden er gevraagd in TRIVIAL PURSUIT’s seksestrijd, die online gespeeld werd van 19 oktober 2009 tot 22 februari 2010. De vrouwen overtroffen de mannen met respectievelijk 4.088.139 en 4.077.596 punten.

Hasbro, Inc. (NYSE:HAS) is wereldwijd toonaangevend in vrijetijdsproducten en diensten voor kinderen en families. Haar rijke portfolio aan merknamen en entertainmenteigenschappen biedt ervaringen voor spel en recreatie van de hoogste kwaliteit en door velen erkend. Als merkgedreven, op de klant gericht globaal bedrijf, brengt Hasbro een groot assortiment aan speelgoed, spelletjes en gelicentieerde producten op de markt. Deze variëren van hightech tot digitaal, en het bedrijf telt onder haar klanten belangrijke merknamen waaronder TRANSFORMERS, PLAYSKOOL, TONKA, MILTON BRADLEY, PARKER BROTHERS, CRANIUM en WIZARDS OF THE COAST. Ga naar onze website om te kijken hoe inspirerend onze spelen zijn door middel van onze merken http://www.hasbro.com © 2010 Hasbro, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Zie voor illustraties en bijlagen de Multimedia Galerij: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6226941〈=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Brazen
Robbie Platt of Jack Rigby, 0161 923 4994
M: 0777 3 777 901
trivialpursuit@brazenpr.com
of
Hunter PR
Donetta Allen, 212-679-6600
Dallen@hunterpr.com
of
Hasbro
Pat Riso, 413-526-2307

priso@hasbro.com

Ticker_symbol NYSE:HAS