Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Sixt lanceert eerste autoverhuurblog in Nederland


. Open en direct klantcontact

. Waardevolle informatie voor alle lezers

Hoofddorp, 29 maart 2010 - Heel dichtbij de klant: de blog van Sixt rent a car, wereldwijde aanbieder van premium mobiliteitsdiensten, bestaat drie maanden en vestigt haar plaats op het internet. Al velen lezen de blog dagelijks op www.sixtblog.nl en surfen door de diverse berichten op het gebied van auto's en reizen. Bovendien maken lezers van de blog regelmatig gebruik van de mogelijkheid hun mening te uiten en daarmee de kwaliteit van de mobiliteitsdiensten verder te verbeteren. Zodoende ontstaat een direct en open contact tussen de klant en het bedrijf.

De Sixtblog ontwikkelt zich als een echte nieuwssite op het gebied van mobiliteit. Lezers van de blog krijgen niet alleen artikels over Sixt en autoverhuur maar ook nuttige informatie over reizen, de 'dagelijkse' ontwikkeling rondom het onderwerp kilometerheffing en het auto huren in het algemeen. Daarnaast hebben lezers de mogelijkheid om op de hoogte te blijven van auto-evenementen, activiteiten voor goede doelen, nieuws over talrijke partners van Sixt en eventuele spaarprogramma's. Regelmatig zijn er prijsvragen waarbij leuke prijzen te winnen vallen voor lezers van de blog.

Lezers zien tevens in vogelvlucht alle topaanbiedingen waarop ze zich in een RSS-Feed kunnen abonneren of deze automatisch naar hun mobiele telefoon of iPhone kunnen laten sturen. Partners van Sixt kunnen de topaanbiedingen ook direct op hun website plaatsen. Het blognieuws kan ook op Twitter worden gevolgd.

Thomas Wolters, Directeur Sixt Benelux: "De Sixtblog is een spreekbuis van ons bedrijf en maakt het belangrijke directe klantcontact mogelijk. Interactie op een hoog niveau en daar bereikbaar zijn waar de klant ons verwacht, dat zijn de de redenen voor deze enorme investering in nieuwe media. Wij gebruiken consequent de modernste technologieën om onze klant een echte meerwaarde te bieden naast autoverhuur."

Over Sixt
De overtuigingskracht van Sixt ligt in doeltreffende oplossingen voor de reiziger, aangeboden vanuit een netwerk van rond de 3.500 vestigingen in meer dan 100 landen. Sixt is in de ongekend concurrerende autoverhuurmarkt één van de meest innovatieve en progressieve mobiliteitsdienstverleners die met haar kostenbesparende productontwikkelingen autohuur vanaf E 9,99 per dag mogelijk maakt. Dagelijks maakt zij haar slogan waard: drive 1st class, pay economy. Surf voor meer informatie naar www.sixt.nl.