Speeddates tussen Vestia en haar huurders

30/03/2010 16:12

Stichting Vestia Groep

Afgelopen zaterdag 27 maart was het zover: de derde bijeenkomst tussen huurders van Vestia, georganiseerd door de Stedelijke Huurdersraad Vestia (SHV) en de Haagse Vestia woonbedrijven in het Atlantic Hotel te Scheveningen. Dit jaar vond het evenement op wel heel ludieke wijze plaats, namelijk door het voeren van korte speeddate gesprekken. Een unieke kans voor actieve bewoners om hun prangende vragen te stellen aan Vestia. Van klantenservice medewerker en buurtbeheerder tot bedrijfsdirecteur: allen waren aanwezig!

Wie?

Afgelopen zaterdag vonden speeddate gesprekken plaats tussen actieve huurders van Vestia (complex- en bewonerscommissies) en medewerkers van Vestia Den Haag Zuid Oost, Vestia Den Haag Zuid West en Vestia Den Haag Scheveningen. Maar liefst 55 huurders hadden zich opgegeven voor deze ludieke bijeenkomst.

Speeddates

De aanwezige huurders namen plaats aan een willekeurige tafel, alwaar zij in gesprek gingen met twee Vestia medewekers. In het gesprek dat maximaal 10 minuten duurde, konden zij hun vragen, klachten of suggesties bespreken. Daarna schoven de huurders een tafeltje op en gingen met de volgende twee Vestia medewerkers in gesprek. In totaal had elke huurder 10 speeddate gesprekken van elk 10 minuten.

Doel

Vestia hecht veel waarde aan de mening van haar huurders, bijvoorbeeld door regelmatig overleg te voeren met bewonerscommissies. Een kritische maar constructieve inbreng van de huurders is daarbij erg belangrijk. Vestia luistert ook naar haar klanten als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening. Door in gesprek te blijven met huurdersvertegenwoordigers werken wij aan de leefbaarheid in onze wijken en buurten.

En nu?

Er was voldoende ruimte voor individuele zaken zoals burenoverlast, maar ook de buurt en soms zelfs de hele stad Den Haag waren onderwerp van gesprek. Zo kwamen er suggesties voor (ondergrondse) vuilnisopslag en verbetering van communicatie rondom groot onderhoud aan complexen of woningen. Ook de rol van Vestia bij geschillen tussen huurders en kopers van Vestia woningen kwam aan bod. Met de informatie uit de gesprekken kan Vestia in de meeste gevallen concreet aan de slag. Individuele zaken worden met de huurder rechtstreeks opgepakt, en in andere gevallen worden zaken via de reguliere complexcommissievergaderingen teruggekoppeld. Wij kijken terug op een bijzonder inspirerende en leerzame middag!

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.vestia.nl