Nederlandse Vereniging van Journalisten
Reed Business reorganiseert B2B-titels
dinsdag 30 maart 2010
UPDATE Reed Business reorganiseert het portfolio van
business-to-business-titels in Doetinchem en verkoopt zestien van deze
B2B-titels aan Eisma Media Groep. De overgebleven titels (o.a.
Agrarisch Dagblad, Boerderij, Distrifood en Misset Horeca) moeten als
`marktleidende multimediale titels' de organisatie ook op lange
termijn marktleidend houden. Ook organisatorisch gaat Reed Business
Doetinchem op de schop: er komen drie redactionele groepen `Land- &
Tuinbouw', `Food & Horeca' en `Logistiek & Mobiliteit', elk met een
overkoepelende hoofdredacteur die voor meerdere bladen
verantwoordelijk wordt.
Bestaande redacteuren zullen voor print en website moeten gaan
schrijven. Reed Business wil dat tegen 2012 de helft van alle inhoud
door externe freelancers en experts wordt gemaakt. Momenteel is dat
een kwart. De reorganisatie kost 66 arbeidsplaatsen. Er ontstaan 38
nieuwe vacatures waarop zij kunnen reageren. Er worden door Eisma 52
medewerkers overgenomen.
Eisma Media Groep neemt de B2B-titels Bouwwereld, Aannemer,
Schildersvakkrant, Zzp-er in de bouw, Bouwproducten.nl, Installatie,
Sanitair Design, Paardenkrant, Bit, Horses.nl, Hengstenboek, TTM,
Bestelauto, Het Schaap, Piloot & Vliegtuig en Vismagazine.
Reed Business wil voor de overblijvende titels een vereenvoudigde
organisatie neerzetten, met een centrale marketing- en een centrale
salesafdeling. Het bedrijf verwacht zo beter te kunnen "focussen op
marktleiderschap, kwaliteit, (online) omzetgroei en winstgevendheid".
Het heeft managing director Eddy Reuling benoemd om leiding te geven
aan de nieuwe organisatie.
Marianne van Leeuwen, CEO bij Reed Business: "De titels die we
behouden, hebben zowel in print als op het internet een uitermate
sterke positie. We verwachten deze positie de komende jaren, met nog
meer gerichte aandacht en focus, verder uit te kunnen bouwen."