FloraHolland
FloraHolland Productcommissie Bloeiende seizoensproducten
FLORAHOLLAND (30 maart 2010) - Tijdens de vergadering van 23 maart jl.
is gesproken over de kwaliteit van Pothydrangea in relatie tot de
huidige productspecificatie. Hierin staat opgenomen dat het product
`indien nodig' gestokt moet worden. De FPC adviseert om te streven
naar kwaliteitsverbetering van het product. Het voorstel is om de
opmerkingen vanuit de handel en eindklant te inventariseren en een
productbijeenkomst voor aanvoerders van Hydrangea begin juni te
organiseren.
FloraHolland is bezig met het ontwikkelen van een nieuw
informatiebeleid. De stand van zaken is toegelicht in de FPC. De
doelstelling is om de aanvoerder in de beste marktpositie te brengen.
De FPC geeft aan dat het goed is dat er goed beleid is. Maar voor een
goede marktpositie is informatie over prijsvorming in sommige gevallen
van essentieel belang.
P. Alsemgeest was aanwezig om de kansen van beeldondersteunend veilen
toe te lichten. Het kopen op afstand neemt steeds meer toe. Daarvoor
is beeldmateriaal en betrouwbaarheid van de informatie erg belangrijk.
Door het invullen van deze randvoorwaarden kunnen aanvoerders
verschillende manieren van inkopen bedienen. FloraHolland organiseert
workshops `Digitaal zaken doen in de dagelijkse praktijd' om de
aanvoerders te informeren over beeldmateriaal; `digitaal zaken doen'.
L. Kouwenhoven heeft de stand van zaken promotie toegelicht. Er zijn
niet veel bloeiende seizoensproducten waar specifiek budget
beschikbaar is voor promotie. Over het algemeen lift deze productgroep
mee met de algemene promotie voor planten.
Met de FPC-leden zijn de beurservaringen gedeeld. Over het algemeen
zijn de FPC-leden positief over de beurs, een zorgpunt is het
aantrekken van voldoende klanten van klanten.
De volgende vergadering zal medio september gehouden worden.