FloraHolland


FloraHolland Productcommissie Bloeiende seizoensproducten

FLORAHOLLAND (30 maart 2010) - Tijdens de vergadering van 23 maart jl. is gesproken over de kwaliteit van Pothydrangea in relatie tot de huidige productspecificatie. Hierin staat opgenomen dat het product `indien nodig' gestokt moet worden. De FPC adviseert om te streven naar kwaliteitsverbetering van het product. Het voorstel is om de opmerkingen vanuit de handel en eindklant te inventariseren en een productbijeenkomst voor aanvoerders van Hydrangea begin juni te organiseren.

FloraHolland is bezig met het ontwikkelen van een nieuw informatiebeleid. De stand van zaken is toegelicht in de FPC. De doelstelling is om de aanvoerder in de beste marktpositie te brengen. De FPC geeft aan dat het goed is dat er goed beleid is. Maar voor een goede marktpositie is informatie over prijsvorming in sommige gevallen van essentieel belang.

P. Alsemgeest was aanwezig om de kansen van beeldondersteunend veilen toe te lichten. Het kopen op afstand neemt steeds meer toe. Daarvoor is beeldmateriaal en betrouwbaarheid van de informatie erg belangrijk. Door het invullen van deze randvoorwaarden kunnen aanvoerders verschillende manieren van inkopen bedienen. FloraHolland organiseert workshops `Digitaal zaken doen in de dagelijkse praktijd' om de aanvoerders te informeren over beeldmateriaal; `digitaal zaken doen'.

L. Kouwenhoven heeft de stand van zaken promotie toegelicht. Er zijn niet veel bloeiende seizoensproducten waar specifiek budget beschikbaar is voor promotie. Over het algemeen lift deze productgroep mee met de algemene promotie voor planten.

Met de FPC-leden zijn de beurservaringen gedeeld. Over het algemeen zijn de FPC-leden positief over de beurs, een zorgpunt is het aantrekken van voldoende klanten van klanten.

De volgende vergadering zal medio september gehouden worden.