ExpectiT neemt BCS Business Systems uit Baarn over


BAARN, 20100331 -- ExpectiT uit Baarn neemt per 1 april 2010 BCS Business Systems over. Met de overname van BCS, eveneens uit Baarn en eveneens met een dienstverlening gericht op ICT oplossingen voor het MKB, groeit ExpectiT van 19 naar 25 werknemers. Met deze omvang kunnen klanten van zowel ExpectiT als BCS rekenen op een grotere capaciteit van de helpdesk en meer flexibiliteit door gebundelde kennis en ervaring van technici. Door de overname is er tevens ruimte ontstaan voor extra specialistische ondersteuning op het gebied van planning en inkoop.

Voor de klanten van BCS geldt bovendien dat zij in de toekomst gebruik kunnen maken van de geavanceerde ExpectiT Monitoring & Management Application (EMMA). Deze software houdt de servers van klanten continue in de gaten en voorkomt onnodige problemen.

Directeur Ron Groen ziet de overname als een zeer waardevolle aanwinst voor het bedrijf: "ExpectiT heeft de wens om verder te groeien en heeft in 2004 en 2006 ook al (kleine) overnames gepleegd. Ook destijds hebben we alle klanten goed kunnen bedienen en behouden. De afgelopen jaren zijn we organisch gegroeid en hebben we het plafond in capaciteit bereikt. Met de overname kunnen we zowel klanten van BCS als onze eigen klanten meer capaciteit en flexibiliteit leveren. We zijn er dan ook zeker van dat we de klanten van BCS voor de lange termijn zullen kunnen behouden."

De afgelopen maanden heeft Ron Groen intensieve gesprekken gevoerd met BCS directeur Hans-Willem Verwoerd. "We willen allebei het beste voor onze klanten en ons personeel. Samen zijn we veel sterker en kunnen we ook in efficiency groeien. Daarom blijft Hans-Willem de komende maanden intensief betrokken bij de transitie. De komende jaren blijft hij ook als adviseur verbonden aan de onderneming.

Vorige week is het personeel ingelicht. Het personeel van BCS zal verhuizen naar het kantoor van ExpectiT. "Iedereen is enthousiast. Je voelt dat alle medewerkers begrijpen dat het een kans is om klanten beter te kunnen bedienen. We zijn nog beter bereikbaar en flexibeler door verbreding en verdieping van kennis. Ook de organisatie zelf zal door extra administratieve ondersteuning meer en meer professionaliseren." Deze week worden alle klanten en leveranciers ingelicht.

ExpectiT biedt inmiddels al bijna 10 jaar IT oplossingen voor het MKB. Het bedrijf is te zien als de externe IT afdeling voor bedrijven die geen eigen IT afdeling hebben. Dit zijn bedrijven die daar of te klein voor zijn of niet afhankelijk willen zijn van een kleine kwetsbare eigen afdeling. Ook zijn er bedrijven die behoefte hebben aan ondersteuning bij een meer complexe IT omgeving. De klantenkring is divers: Van het regionaal bekende Nijhof tot Stichting Crisis Onderzoeksteam in Den Haag.

Bij ExpectiT werken vanaf 1 april 25 mensen waarvan het merendeel gecertificeerde ICT-ers. Zij houden zich bezig met server- en netwerkbeheer. Daarnaast zijn er Cisco specialisten werkzaam en beschikt ExpectiT over een helpdesk. Veel van de ondersteuning van klanten gebeurt op afstand vanuit Baarn. Onlangs werd ExpectiT verkozen tot Small Business Partner of the Year van Symantec, marktleider op het gebied van AntiVirus, AntiSpam en Backup oplossingen. Naast Symantec is ExpectiT ook business partner van KPN, Preferred Partner van HP en Gold Certified Partner van Microsoft.