Ingezonden persbericht


-PERSBERICHT-

REBRANDING NICKELODEON

NIEUWE 'LOOK & FEEL' KIDSPLATFORM VANAF 31 MAART IN NEDERLAND

Amsterdam, 29 maart 2010

Vanaf aanstaande woensdag is het platform van Nickelodeon niet langer te herkennen aan de wereldberoemde oranje 'splat', maar ondergaat het logo en de vormgeving van de kidszender een volledige restyling. Een nieuwe en frisse 'look & feel' die de herkenbaarheid en verbreding van het merk wereldwijd versterken.

Het Nickelodeon platform in Nederland, bestaande uit de zenders Nickelodeon, Nick Jr., Nick Hits en Nick Toons, de website www.nickelodeon.nl, Consumer Products en Nickelodeon Magazine, zal de herkenbare kleur oranje behouden. Dit geldt uiteraard ook voor het kenmerkende vrolijke karakter van de zender, met vertrouwde characters als SpongeBob Squarepants, Dora & Diego, de bewoners van Het Huis Anubis, iCarly, Pinguïns van Madagaskar, Patrick & Terence en vele, vele anderen.

"De afgelopen jaren is Nickelodeon niet alleen gegroeid in marktaandeel, maar ook in de breedte. De nieuwe vormgeving leent zich veel beter voor het binden van alle merkextensies die wij als merk hebben. Het is een volgende stap in de ontwikkeling van ons merk als entertainment merk, meer dan tv zender alleen," aldus Kaja Wolffers, VP Nickelodeon Nederland.

Internationale rebranding
De nieuwe vormgeving zorgt voor een uniformiteit van het merk Nickelodeon over de hele wereld. De rebranding van Nickelodeon Nederland maakt onderdeel uit van de internationale rebranding, waarbij in 2009 de eerste stappen werden gezet in de VS. Momenteel wordt het omvangrijke traject verder uitgerold in de rest van de wereld waar Nickelodeon aanwezig is.

Op haar dertigste verjaardag bereikt Nickelodeon momenteel in meer dan 172 landen wereldwijd 600 miljoen huishoudens. Van de allerjongsten, 6-12 jarigen, pubers tot families; iedereen komt dagelijks in aanraking met de populaire series en bekende characters die aanwezig zijn op 's werelds grootste kidsplatform.

SuperNick WeekBreek
Het populaire programma SuperNick is vanaf aanstaande woensdag ook compleet vernieuwd! Een nieuw decor, nieuwe spellen, niet eerder vertoonde sneak previews van Het Huis Anubis en dat alles aan de grote lunchtafel waar iedere week een nieuwe gast een speciale lunch maakt voor Patrick & Terence.

www.nickelodeon.nl

-EINDE BERICHT-

Stel je geen prijs op berichten van MTV Networks of een van onze zenders (MTV, Comedy Central, Nickelodeon, TMF)? Graag verzoeken wij je dan een e-mail te sturen aan pers@mtvne.com onder vermelding van afmelding.



Ingezonden persbericht