Happy@Work biedt unieke oplossing voor welzijn op het werk

31/03/2010 16:42

Inter Partner Assistance

Inter Partner Assistance lanceert uitgebreid aanbod aan diensten voor bedrijven: Prevention, Care & Services (work-life balance)

Brussel, 31 maart 2010 - Inter Partner Assistance lanceert op 1 april 2010 een unieke bijstandsformule voor de Belgische markt: Happy@Work. Deze formule helpt bedrijven bij hun inspanningen inzake welzijn op het werk en biedt tal van diensten aan via 3 pijlers: Prevention, Care & Services. Het globale service-aanbod is zeer uitgebreid en gaat van advies over ergonomie of preventieve check-ups tot psychologische bijstand en opvang van zieke kinderen, enz. De 3de pijler omvat services zoals hulp in het huishouden en strijkdienst die eventueel via dienstencheques door de werknemer zelf betaald kunnen worden. Bedrijven kunnen Happy@Work afstemmen op maat van hun bedrijf.

De Wet inzake welzijn op het werk van augustus 1996 verplicht bedrijven om het welzijn op het werk te bevorderen, onder meer inzake psychosociale belasting (zoals stress) en ergonomie. Inspelend op die wettelijke verplichting lanceert bijstandsverlener Inter Partner Assistance de unieke formule Happy@Work.

"Met deze formule gaan we evenwel nog een hele stap verder", stelt Christophe Marius, algemeen directeur van Inter Partner Assistance. "Uit tal van studies blijkt het belang van tevreden werknemers: ze zijn minder stressgevoelig, presteren beter, zijn minder geneigd het bedrijf te verlaten en zijn minder vaak ziek. Niet alleen het bedrijf vaart daar wel bij, ook voor de medewerker zelf is tevredenheid een belangrijke factor. Veel bedrijven doen dan ook inspanningen om daaraan te werken."

"Het unieke van Happy@Work schuilt erin dat wij een totaaloplossing aanbieden op 3 domeinen: Prevention, Care & Services in het kader van work-life balance. Wij kunnen hiervoor een beroep doen op een uitgebreid netwerk van partners, die elk in hun domein gevestigde waarden zijn. Inter Partner Assistance treedt op als coördinator van de dienstverlening, volgt elk dossier op en rapporteert aan zijn klanten. Voor bedrijven levert dit niet alleen tijdwinst op, het betekent ook een pak minder administratie."

Uitgebreid aanbod aan diensten

Het aanbod aan diensten van Happy@Work is bijzonder uitgebreid en is opgedeeld in 3 domeinen: Prevention, Care & Services.

Binnen het luik Prevention bestaat het aanbod onder meer uit:

- Een e-learning programma 'Omgaan met stress', waarmee medewerkers stress leren herkennen, verhelpen en vermijden.

- Een preventieve medische check-up.

- Een massage op het werk. Om de twee maanden krijgen medewerkers een stoelmassage. Dit geeft medewerkers niet alleen een energieboost, het is ook het uitgelezen moment om fysieke klachten, zoals bvb. rugpijn, te melden.

- Tweemaal per jaar geeft een specialist advies over ergonomie: een goede zithouding, de positie van stoel en computerscherm...

Ook binnen het luik Care komen verschillende diensten aan bod:

- Psychologische bijstand voor medewerkers die een persoonlijk probleem meemaken.

- Opvang van zieke kinderen en studiehulp wanneer kinderen langer dan 6 dagen ziek zijn.

- Thuishulp voor zieke, revaliderende of bejaarde huisgenoten.

- Thuislevering van medicijnen.

- Begeleiding van familieleden van en naar het ziekenhuis.

Happy@Work biedt tot slot een 3de pijler aan die bestaat uit een waaier aan diensten in het kader van de work-life balance. Medewerkers kunnen hier tegen concurrentiële prijzen, eventueel via dienstencheques, een beroep op doen. Het aanbod bestaat onder meer uit:

- Kinderopvang

- Studiebegeleiding voor kinderen

- Kinderstages (muziek, sport, cultuur)

- Bijstand bij sterfgeval

- Huishoudhulp

- Hulp in de tuin

- Ramen lappen

- Klusjesdienst

- Strijkdienst

- Fiscaal en juridisch advies

- Infolijn medicijnen en vaccinaties

Tegemoetkomen aan reële nood

"Met Happy@Work komen we tegemoet aan een reële nood bij bedrijven in hun streven naar welzijn op het werk en de zorg voor hun medewerkers", licht Christophe Marius toe. "Dat komt de medewerkers ten goede op het werk, maar helpt hen ook in hun privéleven dankzij de mogelijkheid om allerlei diensten in te schakelen".

"Voor Inter Partner Assistance is dit bovendien een belangrijke stap in onze dienstverlening", besluit Christophe Marius. "Totnogtoe beperkte bijstandsverlening zich vooral tot noodsituaties: op vakantie, op de weg, bij ziekte of overlijden. Met Happy@Work tillen we bijstand naar een ander niveau: dat van het dagelijkse leven, in al zijn aspecten."

Meer informatie over Happy@Work vindt u op www.happyatwork.be.

---

Over Inter Partner Assistance

Inter Partner Assistance, onderdeel van de AXA Groep, is een toonaangevende speler op het vlak van bijstandsverlening in de Benelux. Inter Partner Assistance verleent bijstand in noodsituaties (bijstand aan voertuigen en woningen, en reisbijstand) en beheert hospitalisatieverzekeringen in naam van derden. Daarnaast biedt Inter Partner Assistance ook diensten aan die het dagelijkse leven kunnen vergemakkelijken en die helpen bij het creëren van een beter evenwicht tussen privé- en professioneel leven.

Contact:

Pascale Cox

Marketing & Communication Manager

Inter Partner Assistance

Tel: +32(0)472 58 15 02

pascale.cox@ip-assistance.com

Elke Colpaert

Senior Communications Consultant

Outsource Communications

Tel: +32(0)2 451 00 07

elke.colpaert@outsource.be

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel