Persbericht

Nominaties B2B Marketing & Communicatie Award bekend
~ Jury heeft drie cases geselecteerd, publiek kiest uiteindelijke winnaar ~

Amstelveen, 16 maart 2010 - Op 31 maart zal tijdens het B2B Marketing Forum in de Westergasfabriek in Amsterdam de B2B Marketing & Communicatie Award uitgereikt worden. Een deskundige jury heeft bekend gemaakt welke drie ingezonden cases kans maken om deze award in de wacht te slepen. De uiteindelijke winnaar wordt na afloop van het dagprogramma door het aanwezige publiek gekozen, nadat de kandidaten hun case in enkele minuten aan het publiek hebben gepresenteerd.

De genomineerden voor de B2B Marketing & Communicatie Awards zijn:
* Numac met de campagne 'Verrek, hij doet het echt'
* NG Commercial Banking met de campagne 'Bottom line & Balance Sheet Optimisation'
* KLM met de campagne 'BlueBiz life cycle 2.0'

De vakjury die deze kandidaten heeft geselecteerd, bestaat uit voorzitter Max Kohnstamm, partner bij SRM Opleidingen, Lindy Dragstra, Marketing Director bij Exact Software en Dorkas Koenen, Directeur Marketing / Executive Vice President bij de Robeco Groep.

"De kwaliteit van B2B communicatie ligt helaas nog steeds ver achter op de kwaliteit van B2C communicatie ", zegt Max Kohnstamm, juryvoorzitter. "We zijn bijzonder verheugd dat de door ons genomineerde cases bewijzen dat er ook topkwaliteit B2B marketingcommunicatie bestaat. We menen met het B2B Marketing Forum en de uitreiking van de B2B Award een impuls te geven aan de verdere professionalisering van B2B marketingcommunicatie."

"We hebben naar aanleiding van alle inzendingen wel besloten om het idee van twee categorieën te laten vallen en één award uit te reiken: de B2B Marketing & Communicatie Award", zegt Ingrid Archer, Managing Partner bij organisator spotONvision. " De reden hiervoor is dat het niet eenvoudig bleek een duidelijke grens tussen beide vakgebieden te bewaken. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit besluit de kracht en waarde van deze award juist alleen maar versterkt."

Alle award-inzendingen hebben een exemplaar van Seth Godin's 'Purple Cow' ontvangen. Genomineerden zullen hun case na het dagprogramma van het B2B Marketing Forum aan het aanwezige publiek presenteren. De uiteindelijke winnaar gaat naar huis met een opleidingencheque van SRM Opleidingen, een marketingadviespakket van spotONvision en een PR-pakket in de vorm van een presentatie- of mediatraining, aangeboden door LEWIS PR.

Voor meer informatie over het programma van het B2B Marketing Forum, dat georganiseerd wordt door B2B marketing bureau spotONvision, of om je aan te melden als deelnemer, zie: www.b2bmarketingforum.nl .

Mocht u meer willen weten over de achtergrond van deze nominaties, kunt u een juryrapport opvragen via: verak@lewispr.com .

(418 woorden)