TenneT


Klant waardeert TenneT met 7,1

06-04-2010 De klanten van TenneT waarderen de dienstverlening van TenneT gemiddeld met een 7,1. Dat blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek dat eind vorig jaar is gehouden en waarvan de resultaten nu bekend zijn.

71 procent van de respondenten antwoordden 'goed of zeer goed' op de vraag hoe zij in algemene zin TenneT klantgericht vindt. Dit is een verbetering van 2 procent ten opzichte van het onderzoek van vorig jaar, maar de ambitie van TenneT is dat deze vraag met minimaal 75 procent positief wordt beantwoord. Meer dan 45 procent van de klanten heeft aan dit onderzoek meegewerkt. Het onderzoek toont een aantal aspecten waarop TenneT haar klantgerichtheid kan verbeteren. In de komende periode zal er een plan van aanpak worden opgezet om deze verbeteringen door te voeren.

Verwachtingen klant
Uit het onderzoek blijkt dat TenneT vooruitgang boekt in klantgericht werken. Klanten zien dat zaken door TenneT worden opgepakt. Het opzetten van deze digitale klantennieuwsbrief en de aanpassingen op de website worden als positief ervaren. Maar ook zijn er een aantal belangrijke verbeterpunten zoals de snelheid van het ontvangen van offertes in het aansluittraject en de tijdigheid van de door TenneT verstrekte informatie.

Bekijk de uitkomsten van het Klant Tevredenheidsonderzoek 2009

Processen die de klant raken
Door direct klantcontact en het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek is voor de facturatie de wens uitgesproken om de kosten voor een overschrijding sneller en bij voorkeur op de eerstvolgende factuur met de variabele kosten te verrekenen. Met ingang van deze maand hebben we door een aanpassing in het facturatie systeem deze wens kunnen implementeren. Dit betekent dat de kosten als gevolg van de eventuele overschrijding van de afgelopen maand op uw eerstvolgende factuur vermeld worden. Hierdoor ontvangt u geen separate factuur meer voor een overschrijding van uw gecontracteerde waarde.

Met deze wijziging verwachten wij dat we een eerste stap hebben gezet om de facturatie beter op uw interne proces aan te laten sluiten.

U zult in de komende tijd de positieve gevolgen merken van de doorgevoerde verbeteringen. Wij houden u op de hoogte. Heeft u nog vragen en tips? Geef deze dan door aan uw relatiemanager of mail naar servicecentrum@tennet.org, zodat wij u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.