Pensioenkijker.nl in social media, via LinkedIn

06/04/2010 08:31

Stichting Pensioenkijker

Vandaag start Pensioenkijker.nl een campagne via social media. Pensioenkijker.nl heeft contact gelegd met diverse LinkedIn groepen in de wereld van HR en de wereld van zzp-ers. Door de samenwerking kunnen de leden van die groepen op LinkedIn profiteren van een aantal voordelen.

Informatie op maat

Uit onderzoek blijkt telkens dat de HR-professional niet veel weet van pensioen, terwijl de werknemer wel graag zijn vragen over pensioen stelt aan diezelfde HR-professional. Ook blijkt uit onderzoek dat de gemiddelde zzp-er onvoldoende oog heeft voor de eigen pensioensituatie en de financiële situatie van het gezin. Meer informatie is dus erg belangrijk voor deze doelgroepen. Tijdens de campagne kunnen leden van verschillende LinkedIn groepen via een poll kiezen uit onderwerpen waar men meer van wil weten. Pensioenkijker.nl diept vervolgens per groep het onderwerp verder uit. Zo wordt optimaal en gefocust ingespeeld op de behoefte van de verschillende doelgroepen.

Pensioenspreekuur

Exclusief voor leden van de LinkedIn groepen, HR community, HR Professionals (P?), Platform Zelfstandige Ondernemers (PZO), FNV Zelfstandigen en Brabant Network wordt in juni, per doelgroep, een online pensioenspreekuur gehouden. Per groep worden dan de vragen van de groepsleden beantwoord door de onafhankelijke deskundigen van Pensioenkijker.nl. Groepsleden kunnen hun vragen al stellen vanaf de start van de campagne. In de periode tot het online spreekuur wordt wekelijks een actuele vraag beantwoord.

Sociale dynamiek

Berichten van een vreemde worden minder snel opgepikt dan die van een bekende of vertrouwd persoon. Door de doelgroep aan te spreken via een contactpersoon uit het sociale netwerk, wordt de boodschap beter ontvangen. Red Chocolate is in deze social media-campagne verantwoordelijk voor het concept en de strategie.