Ingezonden persbericht



---



PERSBERICHT:
Inkooporganisatie AIO bespaart agrariërs tot duizenden euro's per jaar Nieuw initiatief maakt inkopen tegen scherpe prijzen mogelijk

Uithoorn, 6 april 2010. De lancering van de Agrarische Inkoop Organisatie (AIO) levert agrarische bedrijven substantieel voordeel op. Klanten kunnen al gauw duizenden euro's per jaar besparen op de aanschaf van hun belangrijkste producten doordat hun inkoopkracht gebundeld wordt. De website www.aio.nl vormt de schakel tussen de afnemers en de leveranciers, waarbij de rechtstreekse relatie tussen klant en leverancier blijft bestaan. AIO werkt met een nieuw transparant model zonder provisies. Klanten betalen alleen een jaarlijks vast bedrag en de korting die de leverancier biedt, komt volledig ten goede aan de klanten.

Het assortiment bestaat nu uit de belangrijkste productcategorieën zoals brandstoffen, veevoeders, gewasbescherming, smeermiddelen en leasing en wordt steeds verder uitgebreid. Klanten kunnen ook kiezen voor duurzame producten zoals zonnepanelen en groene energie. Hiermee maakt AIO het agrariërs gemakkelijk om duurzaam in te kopen tegen scherpe prijzen. Op deze manier wil AIO graag een bijdrage leveren aan de verduurzaming van de agrarische sector. AIO is opgericht door Claudia de Wolf en Karen Schurink, twee vrouwen met een jarenlange inkoopervaring en veel kennis van de agrarische sector. Door hun inkoopkennis zijn zij in staat om scherpe afspraken te maken met leveranciers. Bovendien zijn zij voortdurend op zoek naar vernieuwende oplossingen. 'Wij kunnen scherpe prijzen bedingen bij onze leveranciers, omdat wij met elkaar onderzoeken hoe de kosten omlaag kunnen. Als de leverancier minder kosten maakt, krijgt de agrariër dus een betere prijs. Wij zetten het gehele voordeel door naar onze klanten',

aldus De Wolf en Schurink.

Cor Bruns, Directeur Agrarisch Advies bij ING bank zegt: 'Voor de agrarische ondernemer van dit moment is kostenbewust zijn een belangrijk item. Met de innovatieve benadering van AIO wordt hieraan een nieuwe dimensie gegeven.

Een jaarabonnement kost 150 euro ex btw. Tot 1 juni 2010 geldt een introductieprijs van 125 euro ex btw per jaar. Klanten verdienen dit geld jaarlijks in veelvoud terug.

-----------------------------------
Over de Agrarische Inkoop Organisatie (AIO).
AIO is een inkooporganisatie voor de agrarische sector die er voor zorgt dat haar klanten betere prijzen betalen dan wanneer ze zelfstandig bij een leverancier inkopen. AIO werkt met een nieuw transparant model zonder provisies. Klanten betalen alleen een jaarlijks vast bedrag en de korting die de leverancier biedt, komt volledig ten goede aan de klanten. AIO wil graag een bijdrage leveren aan de verduurzaming van de agrarische sector, door ook duurzame producten aan te bieden tegen een scherpe prijs. AIO is een nieuwe speler in de markt. Het bedrijf is opgericht door Claudia de Wolf en Karen Schurink met een jarenlange inkoopervaring en kennis van de branche. Zie www.aio.nl