Ingezonden persbericht


|Datum | |
|                                           |7 april 2010                 |
|                                           |                             |
|                                           |                             |
|                                           |                             |
|                                           |                             |
Den Haag decor van bioscoopfilm 'Pizzamaffia'

Na de opnames voor de bioscoopfilms 'Tirza' en 'Sonny Boy' zal Den Haag wederom het decor zijn van een bioscoopfilm. Dit voorjaar starten de opnames van de nieuwe grote Nederlandse film 'Pizzamaffia' van Tim Oliehoek, naar het gelijknamige boek van Khalid Boudou.

Wethouder Frits Huffnagel (Citymarketing): "Ik ben zeer blij met de belangstelling voor Den Haag als decor van deze grote film. Dat zet de stad goed op de kaart. Het bewijst dat Den Haag steeds meer ontdekt wordt door filmproducenten als aantrekkelijke stad voor filmopnames. Begin dit jaar hebben we ons nieuwe filmbeleid gepresenteerd met heldere subsidieregels, soepele procedures en een centraal aanspreekpunt ('filmcommissioner') voor filmproducenten. Dat beleid werpt nu al zijn vruchten af."

'Pizzamaffia' is de nieuwste film van Tim Oliehoek (regisseur van onder meer 'Vet hard', 'Shouf Shouf de serie' en 'Spion van Oranje') naar het boek van Khalid Boudou (schrijver van onder meer de bestseller 'het Schnitzelparadijs'). De film gaat over de snelle wereld van de pizzakoeriers. Hoofdrollen zijn voor Mamoun Elyounoussi en Iliass Ojja. 'Pizzamaffia'vertelt het verhaal van Ibrahim en zijn neef Illias. Iedereen kent ze als Bram en Haas, de twee snelste koeriers van pizzeria Novara. De twee jongens zijn onafscheidelijk. Elke avond racen ze op hun scooters door de stad en halen de bruutste stunts uit om als eerste bij de klant te zijn.

Momenteel worden onderhandelingen gevoerd over de opnames van nog een grote Nederlandse bioscoopfilm die Den Haag als decor heeft, namelijk 'Alle Tijd'. Dit is het regiedebuut van casting director Job Gosschalk, de initiatiefnemer van de zeer succesvolle film 'Alles is liefde' die in 2007 meer dan één miljoen bezoekers trok.



Ingezonden persbericht