Ingezonden persbericht
---
Persbericht
Diemen, 7 april 2010
Generali viert succes Generali Online (GO!) met uitreiking 1e polis
Op 31 maart jl. heeft Generali een nieuw administratiesysteem voor haar pensioen- en levens-
verzekeringen geïntroduceerd. Met Generali Online (GO!) kan het met Generali samenwerkend
intermediair sneller en gemakkelijker online premies berekenen, offreren, aanvragen, statussen inzien en
op termijn ook mutaties doorvoeren. De introductie van het nieuwe systeem is succesvol verlopen.
Binnen enkele dagen na de lancering heeft Generali tientallen aanvragen voor de vernieuwde Generali
Overlijdensrisicoverzekeringen (ORV) via GO! ontvangen. Ook zijn de eerste `GO!-polissen' inmiddels
opgemaakt en naar het met Generali samenwerkend intermediair verzonden. In de meeste gevallen zelfs
binnen enkele uren na de ingediende aanvraag. Om dit succes te vieren heeft de verzekeraar de
ontvanger van de allereerste `GO!-polis', Adviesbureau ASKAL, in het zonnetje gezet.
Snel en gemakkelijk
"GO! stelt het met ons samenwerkend intermediair in staat om snel en gemakkelijk te werken", aldus Jaap
Oudijk, Directeur Marketing & Sales bij Generali. "Hij kan nu op elk gewenst moment online premies berekenen,
offreren, aanvragen en statussen inzien. Dat heeft ertoe geleid dat onze relaties zelfs op 2e Paasdag meerdere
aanvragen bij ons hebben ingediend", aldus Oudijk. "Omdat GO! zowel onze back- als frontoffice aan elkaar
koppelt en de procesgang dan ook geheel papierloos is, profiteren alle betrokkenen van een sterk verbeterde
administratieve performance. Met als resultaat dat wij én het met ons samenwerkend intermediair tijd besparen,
minder kosten maken en onze (kandidaat-) verzekerden nog sneller van dienst kunnen zijn."
Feestelijke uitreiking 1e polis
Om de succesvolle introductie van GO! te vieren, zijn de eigenaren van Adviesbureau ASKAL, Wouter Glaser en
Geert van Gerven, in het zonnetje gezet. Oudijk licht toe: "Zij hebben op de dag van de introductie van GO! de 1e
aanvraag ingediend waarvoor nog op dezelfde dag de 1e `GO!-polis' werd afgegeven. Wij hebben hun aanvraag
om precies te zijn op woensdag 31 maart om 9.30 uur ontvangen. De polis werd na de technische en medische
beoordeling om 13.00 uur diezelfde dag nog opgemaakt. Uiteraard heeft de kandidaat-verzekerde ook
bijgedragen aan de snelle afgifte van deze 1e `GO!-polis' door de elektronische gezondheidsverklaring direct na
ontvangst in de beveiligde internetomgeving in te vullen."
De 1e polis werd op feestelijke wijze door Wim Thomas van Generali aan Wouter Glaser en Geert van Gerven op
hun kantoor in Beek uitgereikt. Glaser: "Met GO! hebben onze relaties niet alleen snel een polis in huis. Zij
profiteren bovendien van een zeer scherp tarief. Kortom, we GO for it!"
Over Generali
Generali verzekeringsgroep nv is sinds 1870 actief op de Nederlandse verzekeringsmarkt. In die ruim 135 jaar is Generali
uitgegroeid tot een vooraanstaande pensioen- en inkomensverzekeraar voor ondernemers, ondernemingen en particulieren.
In het belang van een optimale dienstverlening werkt zij daarbij samen met het professionele intermediair. Generali
onderscheidt zich door een persoonlijke service, betrokken opstelling en accurate administratie. De ruim 450 deskundige
medewerkers bepalen het succes van de organisatie. Generali maakt als zelfstandige en solide verzekeraar deel uit van de
wereldwijd opererende Generali Group. Eén op de vier Europeanen heeft ten minste één verzekering ondergebracht bij de
Generali Group. Meer informatie over Generali vindt u op www.generali.nl.
Bijlage: Foto met onderschrift `Wouter Glaser (midden) en Geert van Gerven (links), eigenaren van Adviesbureau
ASKAL, ontvangen de 1e "GO!-polis", een bloemetje en een fles prosecco van de Italiaanse Generali-
wijngaarden uit handen van Wim Thomas, Accountmanager Leven en Pensioen bij Generali'.