Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Inschrijving voor 11e editie 'Brildrager van het Jaar'-verkiezing geopend

Dyanne Beekman zoekt mooiste brillengezicht van Nederland

Huizen, 7 april 2010 - Dyanne Beekman roept brildragers op om mee te doen aan de landelijke 'Brildrager van het Jaar 2010' verkiezing van Specsavers. De imagostyliste en presentatrice van het programma 'Look of Love' neemt dit jaar plaats in de professionele jury van de modellenwedstrijd voor brildragend Nederland. De winnaar mag ons land vertegenwoordigen op de internationale finale in Londen en krijgt bovendien een persoonlijk stijladvies van Beekman Styling, het creatieve team van Dyanne Beekman.

"Wij zijn op zoek naar dé ambassadeur van brildragend Nederland", zegt Dyanne Beekman. "Mensen met uitstraling, die laten zien dat hun bril onderdeel is van hun eigen stijl en identiteit." In een filmpje op de website van Look of Love roept Dyanne brildragers op om zich in te schrijven voor de verkiezing. Elk jaar kiest Specsavers uit talrijke inzendingen de persoon met het echte 'specs appeal': iemand die er met bril fantastisch uitziet en een goed oog heeft voor mode en trends. Dit jaar beleeft de Brildrager van het Jaar-verkiezing alweer zijn elfde editie.

Elke brildrager kan meedoen
Na het grote succes van vorig jaar verwacht Specsavers ook nu weer vele honderden inschrijvingen. Alle brildragers vanaf 16 jaar kunnen zich tot 12 augustus inschrijven voor de modellenwedstrijd voor brildragend Nederland. Iedereen die vindt dat hij of zij er geweldig uitziet met bril kan zich aanmelden via www.brildragervanhetjaar.nl en zijn of haar foto - uiteraard met bril - mailen naar: brildragervanhetjaar@nl.specsavers.com

Uit de inzendingen selecteert Specsavers 12 finalisten die uitgenodigd worden voor een spannende finale op 9 september in Amsterdam. Een professionele jury besluit dan welke finalist(e) de hoofdprijs wint én Nederland mag vertegenwoordigen op de internationale finale in Londen in november. Tijdens de finale in het Victoria and Albert museum in Londen strijden de finalisten om de titel Internationale Brildrager van het Jaar 2010.

Een bril voor elk denkbaar moment
"Een bril is een onmisbaar modeaccessoire geworden. Een bril benadrukt je karakter, geeft je persoonlijkheid en maakt je outfit compleet", zegt Ingrid Kersting, woordvoerder van Specsavers. "Een bril is niet alleen noodzakelijk, maar ook een accessoire waarmee je er fantastisch uit kunt zien. Mode en trends zijn bovendien steeds belangrijker voor de keuze van een bril en de bril wordt ook steeds meer gezien als een 'fashion statement'. We zien de laatste jaren ook steeds vaker BN'ers die hun bril op zetten op TV of naar een belangrijke première. Je zou dus kunnen zeggen dat de bril allang geen taboe meer is, maar een absolute fashion must-have voor iedereen."

Over Specsavers Opticiens & Audiciens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1400 winkels, waarvan op dit moment meer dan 100 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 11,5 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door minimaal volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten. En met diezelfde filosofie startte Specsavers in 2007 met de verkoop van hoorzorg in Nederland. Internationaal zijn er inmiddels meer dan 200 winkels, waarvan 80 winkels in Nederland. In de UK is Specsavers Audiciens zelfs marktleider op het gebied van hoorzorg. Alle winkels worden geleid door volledig gediplomeerde StAr-geregistreerde audiciens, die de klant begeleiden bij een correcte hooraanpassing.


- EINDE PERSBERICHT -


Noot voor redacties
Voor meer informatie (

Ingezonden persbericht