Ingezonden persbericht


Fontysopleidingen voor event, music en entertainment lanceren tijdschrift

De Fontysopleidingen voor International Event, Music & Entertainment Studies van Fontys Bedrijfshogeschool in Tilburg publiceren op woensdag 7 april het eerste nummer van het tijdschrift Scratch. Kwartaalblad Scratch is bedoeld voor afgestudeerden van deze opleidingen en voor direct betrokkenen zoals stagebedrijven. Het tijdschrift bevat nieuws en achtergrondartikelen over de brede entertainmentbranche. In de eerste Scratch staat een coverstory over de stortvloed aan events die Nederland overspoelt. Events moeten groener en duurzamer willen we de gevolgen van deze trend in de hand houden. Verder bevat het nummer onder andere een reportage over een seminar met John de Mol dat plaats vond in Tilburg en volgt Scratch een werkdag van afgestudeerde Wessel Hendriks, redacteur bij televisieproducent Eyeworks in Amsterdam. De redactie van Scratch bestaat uit studenten van de opleidingen International Event, Music & Entertainment Studies. Eindredacteur is eerstejaarsstudente Linn Kennes. De redactie wordt begeleid door docent copywriting Ben Schoonebeek. Voor de opleidingen snijdt het mes aan twee kanten: afgestudeerden en betrokkenen bij de opleidingen ontvangen een professioneel tijdschrift en Scratch is een waardevolle leerwerkplaats voor geselecteerde, excellente studenten die een extra uitdaging zoeken. De Tilburgse opleidingen Commerciële Economie International Event, Music & Entertainment Studies (CE IEMES) en Communicatie International Event, Music & Entertainment Studies (CO IEMES) van Fontys Bedrijfshogeschool tellen thans 760 studenten. De opleidingen zijn fors gegroeid sinds de start in 2004. In 2010 zijn er 60 afgestudeerden en 360 eerstejaars studenten. CE IEMES en CO IEMES leiden op voor beroepen in de marketing en in de conceptontwikkeling voor de brede, internationale branche van evenementen-, muziek- en entertainmentindustrie.

//// EINDE PERSBERICHT ////