Ingezonden persbericht


Amsterdam, 8 april 2010

EYEWORKS NEEMT CROSSMEDIA BEDRIJF ADVANCE OVER

Exploitatie interactieve platforms wordt nieuwe tak van Eyeworks

Eyeworks en Advance, het Nederlandse crossmediabedrijf, hebben overeenstemming bereikt over de toetreding van Advance tot de Eyeworks Groep. De overeenkomst is inmiddels getekend. Advance richt zich op de ontwikkeling en exploitatie van interactieve platforms, veelal in nauwe samenwerking met adverteerders. Advance is vooral bekend van de concepten Stay or Go, Volgens Mama, Verjaardagsalarm, Word Ik Rijk en Je Echte Leeftijd. Oprichter en creatief directeur Frans de Vries en mededirecteur Theo Dirksen blijven de directie voeren van het bedrijf.

Eyeworks Groep CEO Reinout Oerlemans: 'Advance en Frans de Vries ken ik al sinds de start van Eyeworks. We hebben de afgelopen jaren vaak samen projecten gedaan. Advance is een absolute pionier op het gebied van interactiviteit en heeft in haar bestaan opvallend veel gerealiseerd gekregen. Frans ken ik als een rasechte ondernemer die zijn bedrijf tot marktleider op het gebied van interactieve formats heeft weten te brengen. Deze gedrevenheid past zeer goed bij de groep en de kennis van Frans en zijn team is zeer welkom bij ons. Eyeworks is in 2001 begonnen als een entertainment tv producent maar heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een succesvolle allround producent met behalve entertainment tv programma's ook succesvolle dramaseries, films en sport producties. Met de komst van Advance kunnen we nu ook de stap maken naar de ontwikkeling en productie van interactieve platforms en zijn we daarmee in staat ook aan deze steeds belangrijker wordende doelstelling van adverteerders en zenders te voldoen. Advance is een sterke onderneming en samen met Frans ga ik werken aan de internationale uitrol van het merk!'

Frans de Vries, oprichter en creatief directeur Advance: 'Met deze stap komt er bij ons nog meer ruimte voor creativiteit. En door de kruisbestuiving met de Eyeworks bedrijven zullen we in staat zijn om meer en nog betere interactieve formats en platforms samen met onze klanten te ontwikkelen. Al onze medewerkers zijn er enorm trots op om onderdeel uit te gaan maken van dit zeer succesvolle bedrijf! '

Over Eyeworks
Eyeworks is een creatieve en onafhankelijke televisieproducent die programma's ontwikkelt, produceert en distribueert in diverse genres zoals entertainment, drama & film en sport. Eyeworks werd in 2001 opgericht door Reinout Oerlemans en heeft thans toonaangevende productievestigingen in vijftien landen op vier verschillende continenten: Nederland, Belgiė, Duitsland, Zweden, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Portugal, ItaliĆ«, ArgentiniĆ«, Chili, BraziliĆ«, Nieuw Zeeland, AustraliĆ« en de Verenigde Staten. Televisieprogramma's en formats van Eyeworks worden in meer dan vijftig landen over de hele wereld uitgezonden. Eyeworks Sport produceert sportprogramma's voor de commerciĆ«le zenders in Nederland, waaronder belangrijke voetbalcompetities en wedstrijden van het Nederlands elftal. Eyeworks heeft dramaĆ¢Ā¤Ā, filmĆ¢Ā¤Ā en documentairetitels in haar portfolio waaronder de Oscarwinnende speelfilm Antonia, De Zaak Alzheimer. Recent uitgebrachte films zijn Windkracht 10, De Brief voor de Koning, Komt een Vrouw bij de Dokter, Dossier K en De Gelukkige Huisvrouw (release April 2010). De politieserie Flikken van Eyeworks is een van de best bekeken dramaseries (meer dan 100 afleveringen) in BelgiĆ« en Nederland. Eyeworks Distribution richt zich op het wereldwijd licenseren van formats en readymade programma's van alle productiehuizen van Eyeworks en van derden. Internationaal succesvolle formats zijn onder andere: Test The Nation, The Chair, The 10, Miss Popularity, So You Wannabe A Popstar, CQC (Caiga Quien Caiga), Ticket To The Tribes, Who Wants To Marry My Son, Generation 10, Women On The Edge (Maitena), I Know What You Did Last Friday, The Italian Dream, Beat The Blondes en Heads or Tails.

Over Advance
Advance is een crossmedia bedrijf dat zich richt op de ontwikkeling en exploitatie van interactieve platforms. Veel van deze concepten kennen ook een vertaling naar een televisieformat zodat een crossmedia format ontstaat. In nauwe samenwerking met adverteerders bedenken en ontwikkelen wij crossmedia concepten en platforms met als doel op grote schaal een relatie met consumenten op te bouwen en uit te nutten. Met onze concepten zijn wij in staat marketing-, communicatie-, en verkoopdoelstellingen van onze opdrachtgevers te realiseren. Advance is met haar concepten al vanaf 1996 veelgeprezen en is partner van vele grote adverteerders in alle markten. Klanten waar Advance voor werkt zijn onder andere Unilever, ING, Campina, Philips, Habitat, Sanoma, Independer, Pon, VGZ, Cliniclowns, CBS, Eneco, Mycom, Robeco, Playboy, Media Markt, Sara Lee, Stop Aids Now, Unive, Vitens, SBS, Centraal Beheer, BP en FBTO. Bij Advance zijn interactieve formats, dialoog-marketing & performance-based marketing kernbegrippen in ons denken en doen. Het Crossmedia fund Van den Ende & Deitmers is sinds 2007 aandeelhouder in Advance.




Ingezonden persbericht