Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

-Beter Horen lanceert online winkel-

Vernieuwde website vergroot gebruikersgemak

Doesburg, 8 april ­ Nederlands grootste hoorspecialist Beter Horen heeft vandaag de nieuwe website gelanceerd. Als eerste grote audicienketen biedt Beter Horen haar klanten het gemak om producten online te bestellen. De vernieuwde website biedt naast de online winkel meer achtergrondinformatie over het gehoor en gehoorproblemen.

Online winkel
De website van Beter Horen heeft een nieuwe uitstraling gekregen en kent een verbeterde structuur en navigatie, waardoor gebruikers nog beter worden bediend. Helemaal nieuw op de website is de mogelijkheid om producten te bestellen in de online winkel. Klanten kunnen terecht voor accessoires voor het hoortoestel, zoals bluetooth oplossingen, radio- en TV-oplossingen, ringleidingen, wek- en waarschuwingsystemen, telefoons, GSM- koppelingen, luisterhulpen en conferentieapparatuur. Daarnaast zijn aanverwante producten, zoals batterijen en reinigingsmiddelen en gehoorbescherming te bestellen via de online winkel. De hoortoestellen zelf zijn niet verkrijgbaar in de webwinkel. Dit is maatwerk, waarvoor de klant alleen bij de audicien in de Beter Horen vestiging terecht kan. Ester Renssen van Beter Horen: 'De online winkel biedt klanten het gemak om vanuit huis de hooraccessoires te bestellen. Hier kan men 7 dagen per week en 24 uur per dag terecht.'

Achtergrondinformatie over het gehoor en gehoorproblemen Naast de wens om online producten te kunnen bestellen is uit onderzoek gebleken dat er bij gebruikers behoefte is aan meer achtergrondinformatie over hoorproblemen. De nieuwe website voldoet optimaal aan deze behoefte. Op de website is informatie terug te vinden over de werking van het gehoor en het herkennen van gehoorproblemen. Ook de stappen die mensen moeten nemen bij hoorproblemen worden op de website toegelicht. Enkele audiciens van Beter Horen geven wekelijks in een blog antwoord op vragen. Ten slotte kan de gebruiker terecht voor uitleg over hoortoestellen, hulpmiddelen en accessoires.

Het interaction design van de vernieuwde website is ontwikkeld en opgezet door De Nieuwe Zaak. De bouw van de website is uitgevoerd door TECLA. Dit bedrijf is internationaal verantwoordelijk voor de websites van Amplifon, het moederbedrijf van Beter Horen.

Over Beter Horen
Beter Horen is met 240 verkooplocaties en circa 700 medewerkers de grootste audicienketen van Nederland. Dankzij het grote aantal winkels zit er altijd een vestiging in de buurt. Het hoofdkantoor is gevestigd in Doesburg. Marktleider Beter Horen heeft in Nederland een innoverende rol op het gebied van hooroplossingen en wil zich de komende jaren blijven concentreren op gehoorproblemen, zowel bij volwassenen als bij kinderen. Beter Horen geeft advies ten aanzien van preventie en van licht tot sterk gehoorverlies. Sinds 2001 maakt Beter Horen onderdeel uit van de Amplifon-groep, wereldmarktleider op het gebied van hooroplossingen. De Amplifon-Groep is sinds 27 november 2001 genoteerd aan de Milan Stock Exchange en heeft naast Nederland ook vestigingen in Italië, Amerika, Canada, Groot-Brittannië, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Portugal, Egypte, Hongarije en Duitsland.

Noot voor de redactie,