Ingezonden persbericht


Open2Europe krijgt voet aan de grond in Azië met Open2China

Met de lancering van Open2China zet Open2Europe internationale groei door en telt af naar wereldtentoonstelling in Shanghai

Parijs, Frankrijk - 7 april 2010 - Open2Europe, bedrijf voor internationale communicatie en business development, kondigt met trots de opening van een nieuwe dochteronderneming aan in Shanghai, China. Deze nieuwe geografische aanwezigheid komt precies drie jaar na de opening van Open2America, de eerste dochteronderneming gelegen in Calgary, Canada.

Open2Europe vestigt zich in Shanghai
De beslissing om dit filiaal te openen maakt deel uit van de strategie om nog dichter te kunnen staan bij de Chinese klanten van het agentschap, waaronder verschillende grote spelers zoals Geely, Herborist en Haier. Door Open2China's lokale aanwezigheid kan de vestiging haar expertise en ervaring met Chinese bedrijven delen en hen begeleiden bij hun ontwikkeling in Europa en de Verenigde Staten.

Op langere termijn heeft deze dochteronderneming een dubbel objectief: Europese en Amerikaanse bedrijven dezelfde communicatiediensten (inclusief PR, media training, digitale communicatie, media buying en bedrijfscommunicatie) leveren in China die het agentschap reeds elders aanbiedt. Open2China kan deze bedrijven een grotere zichtbaarheid geven in een markt die relatief moeilijk te betreden is.

Met een achtergrond in Chinese business en communicatie, is Zhenyu Li genomineerd om het filiaal te leiden. Zhenyu, die gewoond en gewerkt heeft in zowel Europa als Azië, zal verantwoordelijk zijn voor het groeiende aantal Chinese klanten, een team van in Shanghai gebaseerde consultants leiden en belangrijke lokale evenementen, zoals beurzen, coördineren.

Zhenyu Li, Directeur van Open2China, zegt: "Chinese bedrijven zoeken steeds naar een lokale partner die hun behoeftes kan identificeren en begrijpen en hen de complexiteit van communiceren in Europa uit kan leggen. Anderzijds zien Europese en Amerikaanse bedrijven China als een gouden mogelijkheid die binnen handbereik ligt, alleen hebben zij hiervoor advies nodig over de culturele verschillen en andere subtiliteiten die verder gaan dan persrelaties. Met de opening van Open2China willen wij de multiculturele expertise van ons bureau verstevigen en bijdragen aan de ontwikkeling van onze Europese en Amerikaanse klanten in China."

Nieuw communicatiepakket voor Wereldtentoonstelling in Shanghai Open2Europe, Open2China en Open2America bundelen hun krachten voor de Wereldtentoonstelling in Shanghai. Dit evenement verwacht meer dan 70 miljoen bezoekers tussen 1 mei en 31 oktober dit jaar. De drie entiteiten combineren hun expertise en kennis voor zowel bestaande klanten als voor bedrijven die extra ondersteuning vragen voor dit evenement: een specifieke communicatiecampagne zal zorgen voor maximale zichtbaarheid in China en hen helpen hun verschillende bedrijfsobjectieven te behalen voor deze markt.

"De Wereldtentoonstelling is een evenement dat internationale uitwisseling bevordert, een concept dat volledig in lijn is met de ethiek van ons bedrijf. Het feit dat de EU China's tweede leverancier is met 11,6% marktaandeel*, net na Japan, geeft een dergelijk globaal evenement meer impact. Met meer dan 200 deelnemende landen en internationale organisaties is dit een optimale business en networking mogelijkheid die Europese en Amerikaanse bedrijven niet kunnen mislopen", stelt Zhenyu Li vast.

*Bron: Rapport Franse Ambassade getiteld 'S'implanter en Chine' / 'Setting up in China', Juni 2009.

Over Open2Europe - www.open2europe.com
Open2Europe, opgericht in 2001, is een bedrijf voor internationale communicatie met hoofdkantoor in Europa en dochterbedrijven in Noord-Amerika (Open2America) en China (Open2China). Het doel van het bureau is bedrijven die hun activiteiten willen opzetten of ontwikkelen in deze verschillende regio's te ondersteunen door hen op maat gemaakte communicatie services aan te bieden, bestaande uit PR, media training, digitale communicatie, media buying en bedrijfscommunicatie.

Als business development partner maakt dit internationale communicatie bedrijf optimaal gebruik van haar internationale aanwezigheid en een kennis van de lokale markten om haar klanten van strategisch advies met een multiculturele aanpak te voorzien. Het agentschap focust zich op verschillende sectoren: consumentengoederen en services, duurzame ontwikkeling, nieuwe technologieën, gezondheid & schoonheid en toerisme.

Open2Europe werkt vandaag de dag met meer dan 100 bedrijven en de onderneming telt meer dan 60 consultants van 25 verschillende nationaliteiten in het hoofdkantoor in Parijs.