FloraHolland


Verlenging ISO 9001 voor FloraHolland Aalsmeer

AALSMEER (8 april 2010) - Het kwaliteitsmanagement van FloraHolland Aalsmeer is goed geregeld: onlangs is het certificaat ISO 9001 - dé norm op het gebied van kwaliteitsmanagement - met een jaar verlengd. Vorig jaar ontving de afdeling Operatie Commercie van FloraHolland Aalsmeer het certificaat voor het eerst. Deze norm van de Internationale Organisatie voor Standaardisatie (ISO) stelt eisen aan de manier waarop een bedrijf omgaat met de zorg, beheersing en borging van kwaliteit en kwaliteitsbeleid. De wensen en behoeften van klanten staan hierbij centraal. In maart 2010 zijn de werkprocedures door een extern bureau opnieuw beoordeeld en zeer positief beoordeeld. Met de verlenging van de norm blijft FloraHolland Aalsmeer klanten verzekeren van constante kwaliteit en wordt gewerkt aan het verhogen van klanttevredenheid.

ISO in Aalsmeer
Eind 2008 is de afdeling Operatie Commercie van Aalsmeer gestart met een intensief traject richting een ISO 9001 kwaliteitscertificering. Samen met de medewerkers is hard gewerkt aan het opstellen van werkprocedures voor het keuren van bloemen en planten, klachtenafhandeling en kwantitatieve controle. Alle processen zijn nauwkeurig beschreven en vastgelegd. Dat helpt de veiling om processen inzichtelijk, beheersbaar en bestuurbaar te maken en te houden.