Ingezonden persbericht

Nieuwe verpakking De Ruijter
Vanaf heden zal de nieuwe verpakking van De Ruijter de winkels instromen. Deze verpakking is ontworpen door Mountain Design in Den Haag. De opdracht was om de positie van De Ruijter als feitelijk marktleider te bevestigen. De verpakking is hierbij een van de belangrijkste communicatiemiddelen in het behalen van deze doelstelling.

De verpakking van De Ruijter was al 18 jaar ongewijzigd. Deze iconische verpakking moest op een actuele, moderne manier weer relevant gemaakt worden voor de hedendaagse consument. Mountain Design heeft op een subtiele en stijlvolle manier de verpakking gerestyled.
De vakmanschap en authenticiteit van De Ruijter is hierbij echter behouden.
Het nieuwe logo verwijst op een speelse manier naar het meest herkenbare element in de verpakking; namelijk de hap uit de boterham.

Credentials
Opdrachtgever: Heinz
Merk: Koninklijke de Ruijter
Bureau: Mountain Design
Account manager: Judith de Kooning
Creatie: Maurice Ajanaku