Ingezonden persbericht


PERSBERICHT - 9 april 2010

Boost nodigt Schlecker-personeel uit voor sollicitatie

Open dagen bij Boost in april en augustus, infomiddagen door hele land

's-Hertogenbosch - Boost heeft alle medewerkers van de gesloten Schlecker-filialen in Nederland uitgenodigd om te solliciteren naar een functie bij Boost. Op dinsdag 6 april organiseerde het marketingbedrijf een eerste open dag waarop de medewerkers welkom waren. Er komen ook informatiemiddagen in het hele land, gevolgd door een tweede open dag eind augustus.

De Duitse retailer Schlecker sloot eerder deze maand al zijn winkels in Nederland. Het gaat om zo'n honderd filialen waarin zo'n zeshonderd mensen werken.

Boost is een marketingbedrijf dat voor winkelketens en merkfabrikanten jaarlijks duizenden productdemonstraties uitvoert, prijsmetingen doet en instore reclamemateriaal plaatst. Er werken al zo'n duizend mensen voor Boost, waarvan zestig op het hoofdkantoor in Den Bosch. Vanwege groei zijn er in het hele land nieuwe medewerkers nodig die inzetbaar zijn voor acties.

'De sluiting van Schlecker is vreselijk voor de mensen die hun baan verliezen. Maar waar Schlecker winkels moet sluiten, hebben wij juist keihard mensen nodig', zegt Rogier Arntz, directeur van Boost. 'Wellicht kunnen wij hen een kans bieden. We ervaren dat mensen die in een winkel gewerkt hebben vaak echte toppers zijn in ons bestand. Zij begrijpen waar het om draait op de winkelvloer. Daarom hopen we dat veel Schlecker-medewerkers zich zullen melden voor onze open dagen.'

Boost organiseert de acties in samenwerking met Schlecker en het UWV.

Noot voor de redactie,