Tuinmeubelenverkoop groeit met 20 %

09/04/2010 10:55

FUN BELGIUM NV

* Verkoop tuinmeubelen na 1 maand al 20 % gestegen

* Trendy tuinmeubelen passen binnen elk budget

Brugge - Na de lange winter snakken we met z'n allen naar het heerlijke buitenleven. Vrijetijdsketen Fun kan de verkoop van tuinmeubelen en buitenspeelgoed nauwelijks bijhouden. Tuinmeubelen worden altijd maar vroeger gekocht. Met Pasen noteerde Fun al een meerverkoop van 20 %. Vooral rattan en tuinsalons zijn zeer in trek.

Belgen beschouwen de tuin steeds meer als een bijkomende leefruimte. Een ruimte waar de kinderen spelen en waar we samen met vrienden en familie genieten van het mooie weer. Uit de Fun tuinenquête van vorige zomer bleek al dat barbecueën, zalig niksen en aperitieven met vrienden de top 3 vormen van de favoriete bezigheden in de tuin.

De verkoop van tuinmeubelen komt steeds vroeger op gang. Al begin maart tikte de verkoop aardig aan en tegen Pasen noteerde Fun een groei van 20 %. Rattan of geweven kunststof is het meest geliefde materiaal, zowel voor tuinsets, tuinsalons of loungesets als voor echte eyecatchers als grote ligbedden. Fun beschikt over een heel ruim aanbod rattan meubelen, allemaal met een licht en roestvrij aluminium frame. De laatste jaren is de prijs van tuinmeubelen zeer toegankelijk geworden, waardoor een loungeset of een rond ligbed met zonnekap binnen elk budget past.

Bart Coeman, Voorzitter van Fun: "Ook buitenspeelgoed zoals schommels, trampolines, buitenhuisjes, fietsen en tractoren verkopen als zoete broodjes. Dit soort speelgoed is zeer geliefd als beloning voor een goed rapport of als cadeau voor de communie. De totale Paasomzet van Fun lag dit jaar een kwart hoger dan vorig jaar. En dit ondanks, of net dankzij het slechtere weer. Als het weer wat tegenzit, komen mensen graag naar de winkel om er al de zomerse sfeer op te snuiven door tuinmeubelen te testen, barbecues te vergelijken en schommels op te meten."

Fun beschikt over een zeer ruim assortiment tuinmeubelen in alle prijsklassen en materialen zoals rattan, aluminium, teak en kunststof. Het tuinassortiment wordt aangevuld met ligbedden, barbecues, parasols en tal van accessoires en onderhoudsproducten. Het volledige assortiment is te zien op de website www.fun.be, je vindt er ook de nieuwe tuinfolder.

*****

Over FUN

Fun is één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Fun brengt vernieuwing in het segment van de vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, school en seizoensproducten waaronder Halloween en Kerstdecoratie.

In de Fun winkels zijn de herkenbare shop-in-the-shop concepten terug te vinden: Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop.

Fun werd opgericht door de familie Coeman en groeide via een snelle expansie en een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding.

Fun telt momenteel 30 vestigingen en plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m². Fun stelt meer dan 400 mensen tewerk. Fun realiseert een jaaromzet van 80 miljoen euro.

Fun, daar begint de pret.