Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Museumweekend 10 + 11 april

Workshops

The Campaign for Drawing

Op 10 en 11 april vindt het jaarlijkse 'museumweekend' plaats. SCHUNCK* is in het kader van dat themaweekend op zaterdag en zondag al vanaf 11 uur geopend. In twee gratis workshops tekenen staat het creatieve evenement 'The Campaign for Drawing' op de agenda.

Het evenement is ontstaan in Engeland om alles wat met kunstzinnig tekenen van doen heeft, te promoten. Vanwege het grote succes aldaar en vervolgens in landen als Spanje, Duitsland en de Verenigde Staten, wordt in 2010 voor het eerst Nederland aangedaan en wel de provincie Noord-Holland en Limburg. In SCHUNCK* laten studenten van de Kunstacademie van Maastricht in twee workshops jong en oud gratis kennisnemen van en deelnemen aan diverse tekenactiviteiten. Ook nu is het hoofddoel om het tekenen te stimuleren. Iedereen mag meedoen: er kunnen géén fouten worden gemaakt, enkel en alleen variaties.

Geïnspireerd op de expositie Wasted van Tomoko Mukaiyama (26 maart t/m 25 april in SCHUNCK*) dagen de studenten van de Kunstacademie deelnemers van verschillende generaties in een workshop uit om hoogte- en dieptepunten uit hun leven in de vorm van een levenslijn zichtbaar te maken. In het eindproduct worden zodoende culturele erfenissen van verschillende generaties met elkaar gedeeld en verbonden.

De verruimde openingstijden van SCHUNCK* tijdens het museumweekend zijn van 11 tot 17 uur. Het museum is dan overigens gratis toegankelijk.

SCHUNCK*
Bongerd 18, Heerlen
T 045-5772200

//////////////
Persinformatie
Contact: Bernard Brouns, SCHUNCK* communicatie / bernard.brouns@schunck.nl / 045-5772228


---- --