Ingezonden persbericht


Persbericht

Eerste Europese LinkedIn wijnproeverij in Rotterdam 11 en 12 april: Grootse wijnen, kleine importeurs

Meestal laten kleine zelfstandige importeurs hun wijnen proeven aan een select gezelschap. Met beperkte middelen proberen zij in de publiciteit te komen. Veel van de huidige kwaliteitsimporteurs hebben deze weg bewandeld. Het wijntijdschrift Perswijn wilde al jaren een evenement organiseren om deze gepassioneerde importeurs een podium te geven. Het sociale medianetwerk LinkedIn bleek een ideale manier om met hen in contact te komen.
Op zondag 11 en maandag 12 april vindt dan ook de eerste Europese openbare LinkedIn proeverij Grootse wijnen, kleine importeurs plaats in het Groothandelsgebouw (Engels) in Rotterdam. 50 (!) importeurs participeren in een bijzonder, voor iedereen toegankelijk, evenement waarbij ze hun wijnen laten proeven aan consumenten (zondag) en aan vakhandel en horeca (maandag).
Kleine wijnimporteurs in Nederland
Nederland kent een bloeiende gemeenschap van naar schatting 300 kleine wijnimporteurs. Het gaat stuk voor stuk om bevlogen ondernemers, elk met zijn of haar specifieke en gespecialiseerde kennis van bijzondere ambachtelijke wijnproducenten en -wijnen. Zij brengen het verhaal van de producent en het gebied direct over, want ze zijn er kind aan huis. Een eigen geluid van wijnen als een persoonlijke keuze, tegenover een grote markt van massawijnen. Kleine wijnimporteurs bieden wijnliefhebbers en professionals iets bijzonders. Door de kleine schaal van een kleine importeur ­ meestal zijn het eenmanszaken met minder dan 75.000 flessen import - kan de importeur bovendien veel persoonlijke service leveren. De wijnen zijn uniek en op beperkte schaal verkrijgbaar. Het traject van wijngaard naar consument is kort. Deze importeurs kennen hun leveranciers én hun klanten vaak nog persoonlijk. De meeste importeurs hebben zich meestal gespecialiseerd in een land of een streek, waarin ze thuis zijn. Ze zijn allemaal anders, maar de passie en gedrevenheid is bij iedereen hetzelfde. Perswijn en eerste LinkedInproeverij
Wijntijdschrift Perswijn organiseert al meer dan 10 jaar grote proeverijen. Op de LinkedIn Groep Perswijn ontstond een Perswijn-netwerk en een groep van kleine wijnimporteurs, waar de behoefte voor zo'n evenement gepeild en bevestigd werd met een enquête. Dit wordt de eerste professionele, openbare LinkedIn-proeverij in Europa en is de eerste proeverij na de oprichting van het LinkedIn netwerk in december 2009! Grote evenementen zijn voor kleine importeurs meestal geen haalbare kaart, nu werken ze samen. Een speciale en spannende gebeurtenis. www.grootsewijnen.nl
Verkoop Informatie
Data: 11 april 2010 (consumenten) en 12 april 2010 (pers en horeca) Tijd: 12.00 uur ­ 17.30 uur (beide dagen) Locatie: Zalencentrum Engels (Groothandelsgebouw) 8e etage, Rotterdam Entree: 17,50
Kaarten zijn verkrijgbaar aan de deur of via ww.grootsewijnen.n w
l EINDE PERSBERICHT



Ingezonden persbericht