ASICS organiseert allereerste 'Live Running Casting' tijdens Marathon van Parijs
07/04/2010 11:32
PR Newswire
HOOFDDORP, Nederland, April 7, 2010 /PRNewswire/ --
- De winnaar wordt het nieuwe gezicht van ASICS' AYAMi-campagne
De marathon van Parijs, die dit jaar op 11 april gehouden zal worden, zal
de achtergrond vormen voor een uitzonderlijke gebeurtenis: de allereerste
'Live Running Casting'. Met deze casting geeft ASICS vrouwelijke hardlopers
de kans het gezicht te worden van een pan-Europese campagne voor de nieuwe
hardloopcollectie AYAMi. Wat deze casting zo uniek maakt, is dat de winnares
niet zal worden geselecteerd vanwege haar aantrekkelijke uiterlijk of figuur,
maar vanwege de pure emoties en doelgerichtheid waarmee ze één van Europa's
grootste marathons loopt.
De'Live Running Casting' van ASICS, die plaatsvindt in één van de
modehoofdsteden -Parijs-, heeft al bewezen een opvallend succes te zijn.
Bijna 1500 vrouwen uit de hele wereld hebben zich al geregistreerd, wat
betekent dat zo'n 25% van de vrouwelijke renners van de marathon deelneemt
aan deze unieke gebeurtenis van ASICS.
Live Running Casting
ASICS' officiële AYAMi Running Casting-punt ligt in Bois de Vincennes
(ongeveer op het 12km-punt), waar een speciaal team van professionele
fotografen foto's zal nemen van elke geregistreerde vrouw op het moment dat
zij voorbij loopt. Daarnaast liggen er nog drie andere castingplekken langs
de route -op 8km, 22km en bij de finish- met in totaal 45 fotografen die
verspreid zijn over de verschillende punten. Elke deelnemende hardloopster
kan gemakkelijk worden herkend aan een speciale, neonroze sticker.
Echte schoonheid, echte vrouwen
De casting richt zich, in tegenstelling tot de perfecte modellen die
poseren in een perfect verlichte studio, op echte vrouwen in het heetst van
een echte strijd. ASICS wil met de reclamecampagnes van AYAMi schoonheid
opnieuw definiëren. Volgens ASICS is schoonheid niet te vinden in een make-up
tasje of een dieet, maar in het doorzettingsvermogen en de kracht van een
vrouw - in de onvervalste inspanning van een echte hardloopster. De gelukkige
vrouw die deze kwaliteiten het best tot uitdrukking brengt, zal onderwerp
zijn van een professionele fotosessie en wordt het gezicht van AYAMi's
lente-zomer campagne van 2011. Samen met nog vier andere winnaressen zal ze
ook een opvallende outfit van de nieuwe functionele vrouwenlijn van AYAMi
ontvangen.
Een speciale Running Casting jury, die bestaat uit de Creative Director
van het gerenommeerde internationale reclamebureau Amsterdam Worldwide, het
hoofd van marketing van ASICS en speciale gast, huidig Olympisch
Marathonkampioene Constantina Dita, zal de deelnemers beoordelen op kracht,
vastberadenheid en pure emotie die ze op de foto's uitstralen. De gelukkige
winnares wordt eind mei van dit jaar bekendgemaakt en zal het gezicht worden
van ASIC's pan-Europese, multi-media lente-zomercampagne van 2011.
Over AYAMi
ASICS' nieuwe vrouwelijke hardloopcollectie verenigt prestatie en stijl.
Met smaakvolle combinaties, hightech materialen, felle kleuren en
uitgesproken prints, biedt AYAMi -Japans voor 'vrouwelijk', 'kleurrijk' en
'schoonheid'- een collectie die zich toelegt op gelaagde kleding.
Met AYAMi's kleding, ontworpen en geproduceerd naar de hoogste standaard
van Japans vakmanschap, zullen vrouwen er goed uitzien en zich goed voelen.
AYAMi's veelzijdige kledingsstukken voldoen niet alleen aan de hoogste
prestatie-eisen, maar nodigen tevens iedere vrouw uit om keer op keer haar
eigen persoonlijke combinatiestijl te dragen. AYAMi's hightech materialen
houden de lopers warm, droog en comfortabel, zodat ze zich op hun prestaties
kunnen blijven concentreren, terwijl de levendige lagen flair en plezier
toevoegen aan de hardloopwereld.
Het kenmerkende logo van de collectie - de AYAMi klaver - is de
vrouwelijke variant van de ASICS' tijgerstrepen.
asics.com