Nederland massaal in de rij voor goedkope tankbeurt

11/04/2010 17:29

Tango

Rotterdam, 11 april 2010 - De jubileumactie van prijsvechter Tango heeft zondag in heel Nederland voor lange rijen voor de pomp gezorgd. Om 9 uur 's ochtends stonden de eerste automobilisten al te wachten om tussen 14.00 - 17.00 uur de tank vol te gooien voor de prijs van 10 jaar geleden. De gezamenlijke lengte van de tankfile bedroeg ca. 350 km. Meer dan een doorsnee maandagochtendspits.

General Manager Martijn Beekhuizen: "Toen wij een half jaar geleden begonnen met de voorbereiding van de actie wisten we dat het druk zou worden, maar deze massale belangstelling overtreft onze verwachtingen."

De 300 door Tango ingehuurde verkeersregelaars hebben de actie in goede banen weten te leiden. In enkele gemeentes moest de politie bijspringen en op drie locaties is het tankstation door de politie gesloten. Beekhuizen hierover: "Het is natuurlijk jammer dat deze locaties gesloten zijn, maar gelukkig waren dit uitzonderingen. Ik kijk terug op een fantastisch verjaardagsfeestje op 121 locaties. Onze traktatie is duidelijk in de smaak gevallen bij de Nederlandse automobilist."

Het jubileumfeest van de prijsvechter is nog niet afgelopen. Wie vandaag niet aan de beurt is gekomen kan op zaterdag 17 april, 24 april en 1 mei 10 uur lang tanken met 20 cent korting op alle brandstoffen. Tango verwacht op deze dagen veel belangstelling maar niet de verkeersdrukte van vandaag. Martijn Beekhuizen: "20 cent korting is een hoge korting, maar vandaag gaven we meer dan het dubbele in een tijdsbestek van drie uur."

Gestegen brandstofprijzen maken feestje duurder

Door de recent gestegen brandstofprijzen is het feestje van Tango een stuk duurder geworden. Martijn Beekhuizen: "De prijs van 10 jaar geleden is de prijs van 10 jaar geleden. Toen we de actie planden hebben we het risico van gestegen brandstofprijzen ingecalculeerd, maar dat de brandstofprijs vandaag bijna op een recordhoogte zou zitten hadden we niet verwacht."

Toch neemt de prijsvechter de extra kosten zonder mopperen. Beekhuizen: "Waar bedrijven vaak tonnen besteden aan de communicatie van reclamecampagnes, besteden wij dat geld liever aan korting voor de klant. En zoals iedereen vandaag heeft kunnen zien, is dat heel goed aangeslagen en heeft iedereen gehoord van ons verjaardagsfeestje. Dat is typisch Tango: slim ondernemen om de klant voordeel te kunnen bieden.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.tango.nl