Mimoods breimode: Sloveense liefde en Hollandse creativiteit

12/04/2010 09:15

Mimoods design v.o.f.

Hilversum, maandag 12 april 2010

De Sloveense fashion- en textieldesigner Spela Tabak start samen met partner en grafisch ontwerper Andreas Tabak een nieuw, exclusief label: Mimoods. De ontwerpen vinden hun basis in breitechnieken; waarmee volgens de bevlogen Spela de meest bijzondere patronen en creaties mogelijk zijn. Die passie voor breimode vond zijn wortels al vroeg in haar jeugd.

Het nieuwe exclusieve label Mimoods is gespecialiseerd in bijzondere breimode. Als kind werd Spela omringd door de breikunsten van haar familie, die een eigen breifabriek runde in Slovenië. Tijdens haar periode aan de Academie voor Modeontwerp ontwierp zij uiteenlopende collecties, die nationaal en internationaal de aandacht trokken. Toch lieten oma's breimachines haar niet los. Ze begon hiermee te experimenteren: het begin van Mimoods was daarmee gemaakt.

De ontwerpen van Mimoods zullen uiteenlopende modeliefhebbers aantrekken. Innovatief design, kwaliteit en comfort zijn drie kernwaarden van het label. Er zullen slechts exclusieve items en limited editions worden gefabriceerd: hiermee wordt de liefde en aandacht voor elk item onderstreept: "Tegenwoordig lijkt de mode zo vergankelijk", aldus Spela, "trends volgen elkaar op in rap tempo. Je hebt nauwelijks tijd om je te hechten aan een kledingstuk. Dat wil Mimoods anders aanpakken; authentieke designs en tijdloze collecties vormen het uitgangspunt". Met liefde gemaakt, met liefde gedragen - Mimoods heeft een duidelijke visie. Dragers van het label maken hiermee dan ook een duidelijk statement: ze gaan immers liever voor tijdloze, unieke mode in plaats van de 'fast food roulatie' van sommige labels. Mimoods betekent dan ook 'onze stemmingen' en past daarmee goed in een image dat eerder is afgestemd op persoonlijkheid, emotie.

Mimoods lanceert twee collecties per jaar: een voor de lente en de zomer, een voor het najaar en de winterdagen. De materialen, technieken en ontwerpen worden hierop afgestemd. De prijs zorgt dat Mimoods geen massamerk wordt, wel is de prijs-kwaliteitverhouding zeer acceptabel gezien de exclusiviteit, originaliteit en kwaliteit. De kleding zal te koop zijn via de eigen webshop http://shop.mimoods.nl Ook is de collectie te koop bij onder meer de NieuweOntwerpers.nl in Rotterdam en op de Belgische webshop www.deinvasie.be. Een verdere uitbreiding naar meer fysieke winkels in Nederland wordt verwacht.

Op maandag 12 april 2010 zal de webshop van Mimoods officieel worden geopend. Voor die tijd treft u er een voorproefje. Bezoek daarvoor http://shop.mimoods.nl.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.mimoods.nl