Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Het geheim van succes
KIJK voorspelt: Wilders wordt onze nieuwe premier

Hoofddorp, 12 april 2010 - Wilders wordt de nieuwe premier van Nederland. Dat heeft KIJK berekend aan de hand van een succesformule gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. De nieuwe KIJK vertelt alles over het geheim van succes. Een bijzonder succesnummer.

Wat maakt iemand succesvol? Aangeboren talent? Mooi bedacht, maar daarvoor is geen enkel wetenschappelijk bewijs. Hoe Wilders aan zijn hoge score komt? Dat heeft alles te maken met zijn haar, zijn accent, zijn geboortedatum en zijn lengte. KIJK zet de belangrijkste factoren op een rij waarvan wel is aangetoond dat die je mate van succes beïnvloeden.

Geboren in de zomer
Je geboortedatum bijvoorbeeld. Zo blijkt uit onderzoek dat zomerkinderen later meer kans hebben op succes dan winterkinderen. Door het warmere klimaat heeft het zomerkind minder fysieke bescherming nodig van de moeder en zal daardoor eerder dan een winterkind zelf op onderzoek uitgaan. Daarnaast blijven zomerkinderen ófwel vaker zitten door achterstand, waardoor ze het jaar erop de oudsten van de klas zijn, óf ze moeten juist harder knokken om er als broekie bij te horen. Op dat laatste punt weet Wilders wel van wanten; hij is dan ook een zomerkind.

Wie wint het WK?
Deze maand staat het populair wetenschappelijk magazine KIJK geheel in het teken van succes. Wie gaat het WK winnen? Is succes erfelijk bepaald? In hoeverre bepaalt je achternaam je verdere loopbaan en hoe manipuleer je je weg naar de top? Ook de keerzijde van succes blijft niet onderbelicht: zo kun je doorslaan in het streven naar succes. En wetenschapsfilosoof Bas Haring betoogt dat willen verliezen eigenlijk toch weer winnen is.

De KIJK succeseditie ligt nu in de winkel.

Over Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers is met bijna 75 publiekstijdschriften, 180 websites, 15 mobiele sites en 9 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht