Ingezonden persbericht


Weleda wint eerste AWVN-Innovatietrofee 2010 met mobiliteitsbeleid

Zoetermeer, 12 april 2010 - Weleda is de winnaar van de AWVN-Innovatietrofee eerste kwartaal 2010. Algemeen directeur Toon van Asseldonk van werkgeversvereniging AWVN reikte de trofee uit aan directeur Hans Nijnens van Weleda. Het farmaceutisch bedrijf in Zoetermeer kreeg de prijs omdat het bedrijf een goed voorbeeld geeft in maatschappelijk verantwoord ondernemen, en met name voor de manier waarop de medewerkers betrokken worden bij het ver doorgevoerde mobiliteitsbeleid.

De basisfilosofie van Weleda om alles te doen 'in harmonie met mens en natuur', sprak de jury sterk aan. Het feit dat het bedrijf hard werkt aan duurzaamheid door een strak mobiliteitsmanagement maakt Weleda zeer bijzonder. Niet alleen worden medewerkers positief gestimuleerd om duurzamer te reizen, het bedrijf biedt hier ook uitgebreid mogelijkheden voor. Doordat Weleda de voorwaarden van de regelingen zo aantrekkelijk mogelijk heeft gemaakt en 'goed gedrag' beloont, voelen de medewerkers zich aangesproken op de Weledawaarden en -normen. De medewerkers ervaren het beleid dan ook als het gezamenlijk streven naar een schoner milieu/betere leefomgeving.

De AWVN-Innovatietrofee is een jaarlijkse prijs voor het bedrijf dat in dat jaar het meest inspirerende voorbeeld biedt van sociale innovatie. De winnaar van de jaarprijs wordt gekozen uit de vier winnaars van een kwartaalprijs. Instelling van de prijs vloeit voort uit het AWVN-concept Slimmer werken - ofwel sociale innovatie.

Weleda produceert haar 100% natuurlijke verzorgingsproducten in harmonie met mens en natuur. Daarbij gaan het bedrijf verantwoord om met de omgeving. Zaken als duurzaamheid, fair trade, transparantie, verantwoording en participatie in teelt- en soortbeschermingprojecten zijn voor Weleda vanzelfsprekend. De ingrediënten die Weleda gebruikt voor haar producten zijn zoveel mogelijk afkomstig uit de biologische of biologisch-dynamische landbouw of uit ecologisch gecertificeerde natuurgebieden. Kijk op www.weleda.nl voor meer informatie over Weleda en de producten.



Ingezonden persbericht