Allereerste 'Live Running Casting' van ASICS blijkt een groot succes
13/04/2010 13:55
PR Newswire
HOOFDDORF, Nederland, April 13, 2010 /PRNewswire/ --
- Een kwart van de deelnemende hardloopsters aan de marathon hoopt het
gezicht van de nieuwe campagne te worden
ASICS is verheugd te kunnen meedelen dat de eerste 'Live Running Casting'
een ongelooflijk succes is geworden. Dit evenement vond plaats tijdens één
van Europa's grootste wedstrijden, de 2010 Marathon van Parijs. Meer dan 1500
vrouwen uit de hele wereld - maar liefst 25% van alle vrouwelijke
hardloopsters in de marathon - had zich geregistreerd om aan deze unieke
gebeurtenis deel te nemen. De marathon vond plaats op 11 April in een van
Europa's modesteden. De 'Live Running Casting' van ASICS was georganiseerd om
een nieuw gezicht te vinden voor AYAMi's multimedia lente-zomer campagne van
2011.
Om de Multimedia News Release te zien, klik:
http://multivu.prnewswire.com/mnr/prne/asics/42405/
Het kiezen van de winnares
ASICS' team van 45 professionele fotografen, verspreid over vier
castingplekken langs de route van de zonnige marathon, nam meer dan 1000
foto's van de geregistreerde vrouwelijke hardlopers. Deze foto's zullen nu
voor een moeilijk selectieproces overhandigd worden aan de Running Casting
jury van ASICS. De jury bestaat uit de Creative Director van het
gerenommeerde internationale reclamebureau Amsterdam Worldwide, het hoofd van
marketing van ASICS, en een speciaal gastjurylid, de huidige Olympisch
Marathonkampioene Constantina Dita, die net zo gepassioneerd is over mode als
over hardlopen.
De uiteindelijke winnares -die eind mei wordt aangekondigd- zal niet
worden geselecteerd vanwege haar aantrekkelijke uiterlijk of figuur, maar
vanwege de pure emoties en doelgerichtheid die ze uitstraalde tijdens het
lopen van één van Europa's grootste marathons. Ze zal deze zomer model zijn
in de volledig vergoede professionele fotosessie die ergens in Europa zal
plaatsvinden. De foto's worden gebruikt voor AYAMi's pan-Europese, multimedia
lente-zomercampagne, onder andere voor winkelmateriaal, reclamedrukwerk, en
PR en online publicaties. De gelukkige vrouw, samen met nog vier andere
winnaressen, ontvangt een volledige outfit uit AYAMi's hardloopcollectie.
Waarom een 'Live Running Casting'?
ASICS creëert een nieuwe definitie van schoonheid met de AYAMi-campagne.
Volgens ASICS is schoonheid niet te vinden in een make-up tasje of een dieet,
maar in de kracht, de vastberadenheid en het uithoudingsvermogen van een
vrouw. ASICS wil normale, dagelijkse vrouwen gebruiken voor de campagne van
haar vrouwelijke hardloopcollectie, AYAMi. ASICS besloot daarom om van deze
bijzondere procedure voor het vinden van een model gebruik te maken. Geen
perfect poserende modellen in een perfect verlichte studio - maar echte
vrouwen in het heetst van een echte strijd.
Reacties van de hardloopsters
De reactie op de vraag wat de deelneemsters van de 'Live Running Casting'
vonden, was positief, bemoedigend en waarderend. De Nederlandse Marijse
reageerde "Het is opbeurend dat er op een andere manier wordt gekeken naar
wat mooi is." Vooral door een wereldmerk als ASICS. Het is geweldig dat ze
alledaagse vrouwen, echte hardloopsters, in hun campagne gaan gebruiken. Dat
is een goede afwisseling. Ik hoop dat ik win - zou dat niet fantastisch
zijn!" De Franse hardloopster Elodie merkte op: "Ik zie zoveel vrouwen met
hun roze AYAMi stickers - ik ben blij dat ze eens iemand anders gebruiken dan
een model, iemand waar ik me beter aan kan relateren. De collectie is ook erg
aantrekkelijk."
Over AYAMi
ASICS' nieuwe vrouwelijke hardloopcollectie verenigt prestatie en stijl.
Met smaakvolle combinaties, hightech materialen, felle kleuren en
uitgesproken prints, biedt AYAMi -Japans voor 'vrouwelijk', 'kleurrijk' en
'schoonheid'- een collectie die zich toelegt op gelaagde kleding. Met AYAMi's
kleding, ontworpen en geproduceerd naar de hoogste standaard van Japans
vakmanschap, zullen vrouwen er goed uitzien en zich goed voelen.
AYAMi's veelzijdige kledingsstukken voldoen niet alleen aan de hoogste
prestatie-eisen, maar nodigen tevens elke vrouw uit om keer op keer haar
eigen persoonlijke combinatiestijl te dragen. AYAMi's hightech materialen
houden lopers warm, droog en comfortabel, zodat ze zich op hun prestaties
kunnen blijven concentreren, terwijl de levendige lagen flair en plezier
toevoegen aan de hardloopwereld.
Het kenmerkende logo van de collectie - de AYAMi klaver - is de
vrouwelijke variant van de ASICS' tijgerstrepen.