Allereerste 'Live Running Casting' van ASICS blijkt een groot succes 13/04/2010 13:55

PR Newswire

HOOFDDORF, Nederland, April 13, 2010 /PRNewswire/ --

- Een kwart van de deelnemende hardloopsters aan de marathon hoopt het gezicht van de nieuwe campagne te worden

ASICS is verheugd te kunnen meedelen dat de eerste 'Live Running Casting' een ongelooflijk succes is geworden. Dit evenement vond plaats tijdens één van Europa's grootste wedstrijden, de 2010 Marathon van Parijs. Meer dan 1500 vrouwen uit de hele wereld - maar liefst 25% van alle vrouwelijke hardloopsters in de marathon - had zich geregistreerd om aan deze unieke gebeurtenis deel te nemen. De marathon vond plaats op 11 April in een van Europa's modesteden. De 'Live Running Casting' van ASICS was georganiseerd om een nieuw gezicht te vinden voor AYAMi's multimedia lente-zomer campagne van 2011.

Om de Multimedia News Release te zien, klik:

http://multivu.prnewswire.com/mnr/prne/asics/42405/

Het kiezen van de winnares

ASICS' team van 45 professionele fotografen, verspreid over vier castingplekken langs de route van de zonnige marathon, nam meer dan 1000 foto's van de geregistreerde vrouwelijke hardlopers. Deze foto's zullen nu voor een moeilijk selectieproces overhandigd worden aan de Running Casting jury van ASICS. De jury bestaat uit de Creative Director van het gerenommeerde internationale reclamebureau Amsterdam Worldwide, het hoofd van marketing van ASICS, en een speciaal gastjurylid, de huidige Olympisch Marathonkampioene Constantina Dita, die net zo gepassioneerd is over mode als over hardlopen.

De uiteindelijke winnares -die eind mei wordt aangekondigd- zal niet worden geselecteerd vanwege haar aantrekkelijke uiterlijk of figuur, maar vanwege de pure emoties en doelgerichtheid die ze uitstraalde tijdens het lopen van één van Europa's grootste marathons. Ze zal deze zomer model zijn in de volledig vergoede professionele fotosessie die ergens in Europa zal plaatsvinden. De foto's worden gebruikt voor AYAMi's pan-Europese, multimedia lente-zomercampagne, onder andere voor winkelmateriaal, reclamedrukwerk, en PR en online publicaties. De gelukkige vrouw, samen met nog vier andere winnaressen, ontvangt een volledige outfit uit AYAMi's hardloopcollectie.

Waarom een 'Live Running Casting'?

ASICS creëert een nieuwe definitie van schoonheid met de AYAMi-campagne. Volgens ASICS is schoonheid niet te vinden in een make-up tasje of een dieet, maar in de kracht, de vastberadenheid en het uithoudingsvermogen van een vrouw. ASICS wil normale, dagelijkse vrouwen gebruiken voor de campagne van haar vrouwelijke hardloopcollectie, AYAMi. ASICS besloot daarom om van deze bijzondere procedure voor het vinden van een model gebruik te maken. Geen perfect poserende modellen in een perfect verlichte studio - maar echte vrouwen in het heetst van een echte strijd.

Reacties van de hardloopsters

De reactie op de vraag wat de deelneemsters van de 'Live Running Casting' vonden, was positief, bemoedigend en waarderend. De Nederlandse Marijse reageerde "Het is opbeurend dat er op een andere manier wordt gekeken naar wat mooi is." Vooral door een wereldmerk als ASICS. Het is geweldig dat ze alledaagse vrouwen, echte hardloopsters, in hun campagne gaan gebruiken. Dat is een goede afwisseling. Ik hoop dat ik win - zou dat niet fantastisch zijn!" De Franse hardloopster Elodie merkte op: "Ik zie zoveel vrouwen met hun roze AYAMi stickers - ik ben blij dat ze eens iemand anders gebruiken dan een model, iemand waar ik me beter aan kan relateren. De collectie is ook erg aantrekkelijk."

Over AYAMi

ASICS' nieuwe vrouwelijke hardloopcollectie verenigt prestatie en stijl. Met smaakvolle combinaties, hightech materialen, felle kleuren en uitgesproken prints, biedt AYAMi -Japans voor 'vrouwelijk', 'kleurrijk' en 'schoonheid'- een collectie die zich toelegt op gelaagde kleding. Met AYAMi's kleding, ontworpen en geproduceerd naar de hoogste standaard van Japans vakmanschap, zullen vrouwen er goed uitzien en zich goed voelen.

AYAMi's veelzijdige kledingsstukken voldoen niet alleen aan de hoogste prestatie-eisen, maar nodigen tevens elke vrouw uit om keer op keer haar eigen persoonlijke combinatiestijl te dragen. AYAMi's hightech materialen houden lopers warm, droog en comfortabel, zodat ze zich op hun prestaties kunnen blijven concentreren, terwijl de levendige lagen flair en plezier toevoegen aan de hardloopwereld.

Het kenmerkende logo van de collectie - de AYAMi klaver - is de vrouwelijke variant van de ASICS' tijgerstrepen.