Ingezonden persbericht


Deloitte.com favoriet bij online oriëntatie naar accountantskantoor

AMSTERDAM - Wanneer respondenten zich online oriënteren naar een accountantskantoor is de kans het grootst dat Deloitte.com als favoriet wordt aangewezen. Dit blijkt uit de Web Performance Scan van WUA!. Tijdens het onderzoek in maart 2010 zijn in totaal 199 beoordelingen gegeven over 60 verschillende websites.

De 11 best presterende organisaties volgens de Web Performance Scan

Onderzoeksresultaten

De website van Deloitte is op maar liefst zes van de tien deelscores het beste beoordeeld en ook op de overige vier thema's haalt deze aanbieder de top-3. De website is volgens de respondenten in balans. Zij prijzen de site vanwege de rustige uitstraling, met name door een goede hoeveelheid beeldmateriaal en bondige teksten onder ieder kopje. Met een 7,8 is Deloitte de terechte winnaar. De tweede plek is voor PWC.com. De website toont een groot aanbod van diensten die 'specifiek omschreven worden', aldus één van de respondenten. Door de presentatie van de missie en doelstelling van het bedrijf weet de aanbieder het vertrouwen van de bezoekers te winnen. EY.nl weet met een overzichtelijke website de laatste plek in de top-3 te verkrijgen. Het menu maakt het zoeken naar verschillende onderwerpen makkelijk. Dat de contactgegevens gelijk op de homepage te vinden zijn, wordt eveneens geprijsd door de respondenten.

Web Performance Scan

Voor het onderzoek nodigde WUA! veertig respondenten uit. Zij kregen de volgende casus voorgelegd: "Je bedrijf is op zoek naar een accountantskantoor. Je wilt graag één van de grotere landelijke kantoren inschakelen. Ga je op het internet oriënteren." De deelnemers mochten in hun zoektocht zelf bepalen welke elementen doorslaggevend waren in het bepalen van de voorkeur. Aan de hand van het zoekgedrag en de genoteerde indrukken berekende WUA! de cijfers voor de verschillende deelaspecten, om zo tot een winnaar van de Web Performance Scan te komen.

Over WUA!

WUA! is dé marktleider in Nederland op het gebied van Web Performance en sinds 2009 dochterorganisatie van Effectory. WUA! heeft met de ontwikkeling van de Web Performance Scan een uniek product op de markt gezet. Met de Web Performance Scan helpt WUA! grote en middelgrote organisaties met het inzichtelijk en meetbaar maken van hun prestaties op het internet. Deze organisaties zijn hierdoor in staat hun prestaties voortdurend op gerichte wijze te verbeteren. Door de WUA! Web Performance Scan gebenchmarkt periodiek uit te voeren, meet WUA! precies of gedane verbeteringen en investeringen effect hebben op de prestaties van websites. In de visie van WUA! dient informatie uit onderzoek daadwerkelijk te zorgen voor verbetering van websites en de positionering binnen de betreffende branche.

Onderzoeksopzet
Onderzoek: maart 2010
Case: 'Je gaat je oriënteren naar een groot, landelijk accountantskantoor voor je bedrijf.' Aantal respondenten: 40
Selectiecriteria: 50% man/50% vrouw verdeling,

studenten accounting HBO/WO
Leeftijd: tussen de 18 en 32 jaar oud.
Plaats onderzoek: Amsterdam Opleiding: HBO, WO
Ervaring: oriënteren regelmatig op het internet DVD panel discussie: 2 keer 1 uur
Aantal pagina's rapportage: 200+
Volgende meting: tweede meting in september 2010

Noot voor de redactie (